  • 1. Data: 2004-04-05 11:23:01
    Temat: "Anulowanie" umorzenia
    Od: "Papa" <j...@g...pl>

    Jakiś rok temu wygrałem aukcję o wartości 300zł na KSL.pl, niestety nie
    domyśliłem się, że sprzedający to oszust, wpłaciłem pieniądze na jego konto,
    i oczywiście słuch o nim zaginął. Jednak przedtem dowiedziałem się jego ( a
    może nie jego" ) adres - chciałem się upewnić, że podał poprawne dane
    adresowe, więc wysłałem na jego adres list polecony z "tajnym kodem" - on mi
    mailem podał ten kod, więc musiał odebrać ten list. Policji podałem adres i
    numery IP, z których wysyłał maile, ale policja w moim mieście nie jest zbyt
    rozgarnięta, po kilku miesiącach sprawę umorzono, a ja nie złożyłem
    apelacji. 2 Miesiące temu napisał do mnie ktoś, pisząc, że on pewnie też
    został przez niego oszukany ( znalazł mnie, bo podałem na którejś grupie
    dyskusyjnej jego adres domowy), mówi, że jego sprawa też nie za bardzo się
    posuwa do przodu. A dzisiaj dostałem maila od gościa, który podał mi nazwę
    użytkownika na Allegro.pl, który wysyłał maila z tego samego IP i podał ten
    sam adres domowy (jego konto nie jest zawieszone, ma teraz 3 pozytywy, bo
    wystawił 4 aukcje telefonów po około 500zł, proponował wpłatę na konto, nikt
    się nie zgodził, ale kupujący się zgodzili wystawić wzajemnie pozytywne
    komentarze)! Czy jeśli jestem prawie pewny, że to on, czy mogę coś zrobić,
    żeby policja znowu zajęła się tą sprawą, bo to jest KPINA, że taki gość,
    który oszukał pewnie już dużo osób i zostawia ślady, nikt mu nie może nic
    zrobić...

  • 2. Data: 2004-04-05 18:18:34
    Temat: Re: "Anulowanie" umorzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papa" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby policja znowu zajęła się tą sprawą, bo to jest KPINA, że taki gość,
    > który oszukał pewnie już dużo osób i zostawia ślady, nikt mu nie może

    Masz dwa rozwiązania. Albo procesowo na piśmie przekazać te informacje
    policji. Nie będą mieli innego wyjścia, jak podjąć umorzone postępowanie,
    ale to może potrwać i gostek może znowu zniknąć. Albo osobiście z rana
    udać się do najbliższej jednostki i przeprowadzić rozmowę z kimś z pionu
    zwalczania przestępczości gospodarczej. Myślę, że ci powinni zareagować
    natychmiast, ale zaręczyć za to nie mogę. Ostatecznie możesz zrobić i
    jedno i drugie.