  • 1. Data: 2004-01-19 12:57:59
    Temat: Powiadamianie o zadłużeniu.
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@i...pl>

    Witam szanowne grono.
    Mam pytanie. Czy Telekomunikacja Polska S.A ma obowiązek poinformowania mnie
    (listownie bądź w inny sposób) o ciążących na mnie zaległościach, czy może
    sprzedać wieżytelności firmie windykacyjnej bez jakiegokolwiek informowania
    mnie o tym ? Chodzi o to, że w lipcu 2002 zrzekłem się praw do łącza DSL na
    inną firmę, składając stosowne podanie w TP S.A i po tym fakcie przestała
    przychodzić do mnie jaka kolwiek korespondencja z TP S.A. Aż tu nagle w
    zeszłym miesiącu czyli po 17 miesiącach "ciszy" dostałem pismo z firmy
    windykacyjnej, że TP S.A sprzedała im wieżytelności i teraz oni będą ściągać
    należności oczywiście już z odpowiednio naliczonymi odsetkami.

    Czy jest jakiś stosowny paragraf traktujący o obowiązkach powiadamiania, czy
    może firmy wogóle nie mają takiego obowiązku.

    Przepraszam, jeżeli niezbyt składnie to napisałem ale myslę, że wiadomo o co
    chodzi :-)
    Pozdrawiam
    Doniczka Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-19 16:36:40
    Temat: Re: Powiadamianie o zadłużeniu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:bugk95$k07$1@news.onet.pl...

    Wierzyciel nie ma obowiązku informowania dłużnika o tym, że jest
    wierzycielem. Ale odpowiada za skutki wysłania omyłkowego.

  • 3. Data: 2004-01-19 17:36:57
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Mon, 19 Jan 2004 o 12:57 GMT) Krzysztof Doniczka oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Czy jest jakiś stosowny paragraf traktujący o obowiązkach powiadamiania, czy
    > może firmy wogóle nie mają takiego obowiązku.

    nikt nie ma obowiązku.
    Tylko tyle, że jeżeli zapłaciłbyś TP SA po dokonaniu przez nich sprzedaży
    zamiast płacić windykatorom, to dług wygasa.

    Ale powiadomienie na samo istnienie wierzytelności i ważność przelewu
    wierzytelności wpływu nie ma

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-19 19:04:28
    Od: "woo-cash" <w...@t...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Marcin 'stern' Surowiec" <s...@f...id.pl_a.to.usun> napisał
    w wiadomości news:slrn.pl.c0o86g.3vu92uh.stern@www.slrn.z.pl...
    > nikt nie ma obowiązku.
    > Tylko tyle, że jeżeli zapłaciłbyś TP SA po dokonaniu przez nich sprzedaży
    > zamiast płacić windykatorom, to dług wygasa.

    To ja się podczepię pod ten wątek, co jest coś, co mnie nurtuje.

    Miałem podobną sytuację. Rzecz tyczyła spółdzielni mieszkaniowej. Przyszlo
    zawiadomienie, doszło do porozumienia, zadłużenie zostało spłacone bez
    odsetek karnych w nowoustalonych terminach. Spłata zadłużenia nastąpiła na
    rachunek spółdzielni, zgodnie z zaleceniem firmy windykatorskiej.

    Jakiś czas później natomiast otrzymałem fakturę, obciążającą mnie prowizją
    (refakturowaną) z tytułu prowizji, którą naliczyła sobie firma
    windykatorska.

    A jaki dowód ma firma windykatorska w takiej sytuacji na to, iż to na skutek
    ich działań wierzytelność została spłacona?

    To tak już z czystej ciekawości, bo i tę fakturę już zapłaciłem, bo szkoda
    mi nerwów na takie potyczki.
    Pozdrawiam,
    Woo.

    - Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
    http://www.woo.strefa.pl

    "Prawda jest jak dupa. Każdy ma swoją" (C) K. Daukszewicz