  • 1. Data: 2005-02-01 10:03:02
    Temat: Pouczenie
    Od: "Sławka" <c...@N...gazeta.pl>

    Wskażcie mi proszę przepis, który mówi o prawie do pouczenia. Nie potrafię
    nazywać tego fachowo, ale chodzi mi o pouczenie, którego ma obowiązek dokonać
    sąd w przypadku gdy stawiam się na rozprawę bez adwokata.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-02-01 10:10:30
    Temat: Re: Pouczenie
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Feb 2005 10:03:02 +0000 (UTC), Sławka
    <c...@N...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > dokonać
    > sąd w przypadku gdy stawiam się na rozprawę bez adwokata.

    art 5 kpc - ale w postępowaniu cywilnym ostatnio były zmiany. Sąd ma
    udzielać "niezbędnych pouczeń" co nie obejmuje wyjaśniania jakie
    przysługują roszczenia anie udzielania porad co do tego jakie rozwiązanie
    będzie najlepsze. Sąd winien zatem pouczać co do terminów i wymogów
    formalnych. Wyjątkiem jest postępowanie z zakresu prawa pracy

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 3. Data: 2005-02-01 10:18:47
    Od: "Marcin Podwojski" <c...@g...pl>

    Bardzo dziękuję. Źle nazwałam pozew w miejscu "dotyczy", ale cała treśc pozwu
    była jak najbardziej prawidłowa. Skutkiem jednak rutynowego postępowania
    okazało się być nieskuteczne postanowienie. Kiedy odwołałam się zostałam
    poinformowana, że postanowienie jest odpowiedzią na "temat" wniosku.
    Zaproponowano mi założenie kolejnej sprawy pod innym tytułem. A ja już nie
    mam na to ani chęci ani czasu. Ale nie zamierzam też tego tak zostawić.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-02-01 10:42:16
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 1 Feb 2005 10:03:02 +0000 (UTC), Sławka napisał(a):

> [...]
    > nazywać tego fachowo, ale chodzi mi o pouczenie, którego ma obowiązek dokonać
    > sąd w przypadku gdy stawiam się na rozprawę bez adwokata.

    Art. 16 kpk i art. 78 do 81 kpk
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-02-01 10:45:02
    Od: "Sławka" <c...@g...pl>

    Diękuję Janusz. Ale chodzi o kodeks cywilny. Teraz potrafię to sprecyzować ;-)
    Sławka