    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pouczenie
    Date: Tue, 01 Feb 2005 11:10:30 +0100

    Dnia Tue, 1 Feb 2005 10:03:02 +0000 (UTC), Sławka
    <c...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Wskażcie mi proszę przepis, który mówi o prawie do pouczenia. Nie
    > potrafię
    > nazywać tego fachowo, ale chodzi mi o pouczenie, którego ma obowiązek
    > dokonać
    > sąd w przypadku gdy stawiam się na rozprawę bez adwokata.
    > Dziękuję.

    art 5 kpc - ale w postępowaniu cywilnym ostatnio były zmiany. Sąd ma
    udzielać "niezbędnych pouczeń" co nie obejmuje wyjaśniania jakie
    przysługują roszczenia anie udzielania porad co do tego jakie rozwiązanie
    będzie najlepsze. Sąd winien zatem pouczać co do terminów i wymogów
    formalnych. Wyjątkiem jest postępowanie z zakresu prawa pracy

    --
    Falkenstein
    skazania.