  • 1. Data: 2005-02-01 09:20:20
    Temat: wieczysta dzierzawa - stawka za garaz
    Od: "Muchomor" <m...@n...poczta.onet.pl>

    Jest taki problem - mam garaż pod blokiem za który płacę do urzędu
    miejskiego wieczystą dzierżawę. Za mieszkanie płacę 1% wartości gruntu, za
    garaż aż 5%.

    znalazłem coś takiego:

    -----

    III CZP 103/03 - z dnia 11 lutego 2004 r. w składzie 3 sędziów

    na pytanie prawne Sądu Okręgowego w Koszalinie

    Ustanowienie odrębnej własności lokalu użytkowego w

    budynku wzniesionym na nieruchomości oddanej w użytkowanie

    wieczyste pod budownictwo mieszkaniowe nie uzasadnia zmiany

    stawki procentowej opłaty rocznej (art. 73 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21

    sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, tekst jedn. Dz. U.

    z 2000 r. Nr 46, poz. 543 ze zm.).

    -----

    Miasto liczy mi te 5% jako 'inne grunty' - notabene od XI'2004 jest nowa
    ustawa gdzie inne grunty to 3%. Mam pytanie - czy moge siś tylko odwoływać
    od aktualnej stawki, czy moge rownież zażądać zwroty wstecz (płace tak już 3
    lata).

    Pozdrawiam

    Muchomor

  • 2. Data: 2005-02-01 18:40:52
    Temat: Re: wieczysta dzierzawa - stawka za garaz
    Od: "Robek" <r...@p...onet.pl>

    "Muchomor" <m...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > od aktualnej stawki, czy moge rownież zażądać zwroty wstecz (płace tak już

    Hmm. W jednym z komentarzy do nowej ustawy o gospodarce nieruchomościami
    przeczytałem, że cyt. "ze względu na to, że wysokość stawek procentowych
    opłat z tytułu użytkowania wieczystego uległa zmianie w porównaniu z
    poprzednim stanem prawnym (teraz maksymalna stawka wynosi 3%, nie wiem jak
    wcześniej), ustawodawca w art. 221 zobowiązał właściwe organy do dokonania
    zmian w tym zakresie i ujednolicenia stawek w terminie roku od dnia wejścia
    w życie ustawy".

    Ustawa weszła w życie 22.09.2004r. i wygląda na to że od tego momentu mają
    rok na ujednolicenie tych stawek.

    pozdr.
    Robek