  • 1. Data: 2005-02-01 09:00:41
    Temat: Podwójne ubezpieczenie OC
    Od: "Siumaster" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    W maju 2004 kupiłem samochód, który przerejestrowałem na siebie (zmiana tablic)
    oraz ubezpieczyłem OC w PZU. Poprzednik miał OC w Allianz, które kończyło się w
    czerwcu 2004.
    Nie posiadając umowy z Allianz (nigdy z tą firmą nie miałem nic wspólnego),
    dostałem od nich "ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty", w którym w/w
    firemka domaga się opłacenia zaległej składki OC na poprzedni numer
    rejestracyjny pojazdu za okres od czerwca 2004, tłumacząc że jeżeli nie
    wypowiedziałem umowy OC, automatycznie została ona przedłużona na następne 12
    mcy.
    Jakiej umowy? Nigdy takiej z Allianz nie zawierałem!
    Obowiązkowe OC mam wykupione w PZU, dlatego też mam pytanie.
    Czy Allianz ma jakąś sensowną podstawę prawną aby mnie zmusić do zapłaty
    składki za OC, na które nigdy z tą firmą nie podpisałem umowy?
    Jak się przed tym bronić? (jakaś podstawa prawna)?
    Proszę pomóżcie, bo chyba zostałem nabity w butelkę.

    pozdrawiam

    Siumaster

  • 2. Data: 2005-02-01 17:18:16
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie OC
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Siumaster" <s...@p...onet.pl> napisał:

    A może nikt nie chciał ci odpowiedzieć ;-)

    >Poprzednik miał OC w Allianz, które kończyło się w czerwcu 2004.
    Ty, jako kupujący miałeś obowiązek umowę wypowiedzieć w ciągu 30 dni,
    a skoro tego nie uczyniłeś, to oznacza, ze przejąłeś prawa i obowiązki
    poprzednika z niej wynikające (czyli także wpowiedzenie jej conajmniej
    na 1 dzień przed upływem terminu rozwiązania).

    >Nie posiadając umowy z Allianz (nigdy z tą firmą nie miałem nic wspólnego),
    Przejąłeś ja wraz z kupnem pojazdu od poprzedniego w właściciela.

    >automatycznie została ona przedłużona na następne 12 mcy.
    Zgadza się ! Stało się tak zgodnie z art. 28 ustawy o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152 z 2003 r.)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-02-02 07:44:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poprzednika z niej wynikające (czyli także wpowiedzenie jej conajmniej
    > na 1 dzień przed upływem terminu rozwiązania).

    no i tu mam pytanie bo mnie to zaciekawilo

    prawa i obowiazki?

    a co ze znizkami/zwyzkami?

    jesli on nie wypowiedzial to nowa umowa na kogo byla??
    z jakimi znizkami/zwyzkami?

    czy np 18 latek kupujacy samochod od kogos kto ma po 60-70% znizek,
    przejmuje w ten sposob znizki?
    bo cos chyba jednak nie do konca tak jest i mimo wszystko nie moze sie to
    tak automatycznie dziac

  • 4. Data: 2005-02-02 15:32:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał:

    >a co ze znizkami/zwyzkami?
    TU przelicza dostoswując do obecnego właściciela.

    >czy np 18 latek kupujacy samochod od kogos kto ma po 60-70% znizek,
    >przejmuje w ten sposob znizki?
    Nie, nie przejmuje !

    >bo cos chyba jednak nie do konca tak jest i mimo wszystko nie moze sie to
    >tak automatycznie dziac
    A jednak ! Proponuje poczytać ustawę - po to podałem odpowiedni Dz. U.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-02-03 08:24:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > TU przelicza dostoswując do obecnego właściciela.

    jak przelicza skoro nie ma danych wlasciciela nowego (mowie o znizkach)
    mam rozumiec ze sprawdza u wszystkich innych ubezpieczycieli czy maja
    takiego goscia i jakie ma znizki/zwyzki?

    jesli tak to powinno na trafic na info ze sie ubezpieczyl, jesli nie to jak
    wyzej, skad wiedza

    i czy takie udostepnianie danych osobowych jest legalne, jesli tak robia?

  • 6. Data: 2005-02-03 15:38:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał:

    >jak przelicza skoro nie ma danych wlasciciela nowego (mowie o znizkach)
    1. Mają dane na podstawie umowy k-s, którą przedstawił sprzedający
    2. Kupujący powinien się do TU zgłosić i przedstawić posiadane zniżki.

    >i czy takie udostepnianie danych osobowych jest legalne, jesli tak robia?
    A kto i komu udostępnie ? Gromadzą dane zgodnie z ustawą. Skoro mają
    prowadzić ochronę ubezpieczeniową, to muszą mieć dane tego, kogo
    ubezpieczają. Czy to takie dziwne ?

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-02-04 07:38:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > 1. Mają dane na podstawie umowy k-s, którą przedstawił sprzedający

    ok, sprzedajacy uda;sie do uzbezpieczalni i podal komu sprzedal samochod i
    kto przejol jego ubezpiecznie

    > 2. Kupujący powinien się do TU zgłosić i przedstawić posiadane zniżki.

    ale tu mowa o tym ze kupujacy sie nie zglosil, wiec skad wzieli dane?
    przyjeli 0?

    > A kto i komu udostępnie ? Gromadzą dane zgodnie z ustawą. Skoro mają
    > prowadzić ochronę ubezpieczeniową, to muszą mieć dane tego, kogo
    > ubezpieczają. Czy to takie dziwne ?

    ok dane personalne maja od sprzedajacego, a mi chodzilo rowniez o dane o
    znizkach/zwyzkach

    wiem ze jestem upierdliwy, ale zastanawia mnie w takim razie na jakiej
    podstawie go ubezpieczyli , skoro nie mieli o jego historii ubezpieczeniowej
    bladego pojecia

    i skoro go ubezpieczyli, dlaczego nie przyslali mu umowy?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-02-04 15:12:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał:

    Wiesz co "szerszen"-iu, nie powinienem na twoj list odpowiadac, bo to
    juz zakrawa na zasmiecanie listy, ale zrobie to poniewaz twoj sposob
    ligicznego myslenia mnie rozbawil ;-D

    Najpierw piszesz:
    >ok, sprzedajacy uda;sie do uzbezpieczalni i podal komu sprzedal samochod

    Potem pytasz, sam sobie odpowiedziawszy w pierwszym zdaniu:
    >wiec skad wzieli dane?

    Dalej ponownie sobie odpowiadasz:
    >ok dane personalne maja od sprzedajacego,

    >wiem ze jestem upierdliwy,
    Racją ;-/

    >na jakiej podstawie go ubezpieczyli
    Odpowiedzialność z tytułu umowy została przeniesiona na kupującego na
    mocy ustawy. Nie wiemy czy nie przeliczyli, mogli tez z naleznej
    zwyzki zrezygnowac, zwlaszcza, ze umowa konczyla sie w okresie 30 dni.

    > dlaczego nie przyslali mu umowy?
    Bo nie mieli takiego ustawowego obowiazku.
    EOT

    Artur Golański