    From: Arqs <a...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Potrzebna pomoc - SCK, nieuczciwy sprzedawca
    Date: Mon, 04 Jun 2007 23:07:42 +0200

    Pisałem już na a.p.allegro, ale może tu znajdę konkretne, prawne
    rozwiązanie tej sprawy.

    Wziąłem udział w aukcji:
    http://www.allegro.pl/item193084922_sony_vaio_core_s
    olo_1_2ghz_1gb_80gb_hit_.html

    Miało być pięknie sprawnie i miło. 18 maja dostałem przesyłkę ale wbrew
    opisowi komputer
    - był używany (system zainstalowany 21 marca, do tego OpenOffice, Irfan
    View itp, ślady palców na matrycy)
    - Polski WinXP, prawdopodobnie nielegalny, Sony nigdy nie sprzedawało
    tych komputerów z wersją PL, według mnie - lewizna.
    - 10 miesięcy gwarancji na rzekomo nowy komputer, bo dla SCK liczy się
    data sprzedaży z FV którą oni dostali od sprzedawcy (sic!)
    - klawiatura i partycja instalacyjna w jakimś hiszpański lub podobnym
    języku, na pewno nie UK.

    Oczywiście sprzęt odesłałem (ale mam foto). Po burzliwej wymianie maili,
    w końcu przyznali się, że komputer miał być dla ich pracownika.
    Zaproponowali obniżkę lub wymianę na inny. Nie podali mimo wielokrotnego
    zapytania jaka miałaby być obniżka ani jak miałaby wyglądać wymiana.

    Dodam, że sprzęt był mi pilnie potrzebny, zmieniałem pracę, obecnie
    pracuję na pożyczonym laptopie. Zażądałem zwrotu pieniędzy.

    I tu się zaczyna cyrk. Dostaję sprzeczne informacje, sck.com.pl wymyśla
    co może by tych pieniędzy nie oddać, w końcu stwierdzają, że skoro
    chciałem FV i prowadzę działalność to odstąpienie od umowy mi nie
    przysługuje i oni w końcu ściągną taki komputer i dostanę go.

    W tym czasie mogłem mieć to co potrzebowałem od innego dostawcy i to
    nawet 400 zł taniej. Niestety mimo wielokrotnych maili i telefonów, nie
    chcą oddać pieniędzy. A dziś jeszcze informują mnie, że właśnie dociera
    do Polski ten komputer i że go do mnie wyślą (pisałem im, że jedynie
    zwrot pieniędzy wchodzi w grę). I w dodatku dziwią się, że nie
    wyciągnąłem "maksimum korzyści z zaistniałej, i być może na pierwszy
    rzut oka niezbyt dogodnej, sytuacji." (K...a, jakich?!)

    Ponieważ straciłem do sck zaufanie, jest to dal mnie banda oszustów i
    nie chcę mieć z nimi nic wspólnego, w dodatku obawiam się rzetelności
    ewentualnego świadczenia reklamacyjnego - jakie jeszcze zostają mi
    możliwości? W tym czasie inny dostawca ściągnął dla mnie ten komputer i
    czeka,aż będę dysponował gotówką. Oni tego laptopa w trakcie sprzedaży
    nie mieli (tylko model odmienny i używany lub powystawowy). Chcieli mi
    go wcisnąć w nadziei, że się nie zorientuję i jeszcze głupoty pisali, ze
    system został zainstalowany w celach diagnostycznych, zanim ich
    przyparłem i się przyznali.

    Jeśli ktoś zna jakieś rozwiązania prawne - proszę o pomoc.
    Arqs

    http://kurdemol.blogspot.com/