  • 1. Data: 2007-01-29 20:31:33
    Temat: Potrzebna pomoc !!
    Od: Marcin <k...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Sprawa przedstawia sie nastepujaco : moja mama podpisala z pewna firma
    umowe na montaz okien. Nastepnie rozmyslila sie i zrezygnowala z umowy
    (podobno w ciagu 10 dni mozna odstapic od kazdej umowy). Zaplacila
    koszty manipulacyjne w wysokosci 50 zl bankowi (ten natomiast mial umowe
    z ta firma o kredyt). Bank sie zgodzil natomiast firma nalego na
    natychmiastowy montaz okien , nie chce odstapic. Mama dostala pismo z
    banku ze jesli w ciagu 7 dni nie podejmie montazu okien to bedzie
    musiala zaplacic koszt okien ~3000 zl (jesli pozwoli zamontowac okna wg
    umowy bedzie splacac od kwietnia ratami).
    Prosze o szybka i rzeczowa pomoc, 3000 zl ulica nie chodzi.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-29 20:37:44
    Temat: Re: Potrzebna pomoc !!
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin napisał(a):
    > Prosze o szybka i rzeczowa pomoc, 3000 zl ulica nie chodzi.

    zabierz dokumenty i idź do miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów

    KG

  • 3. Data: 2007-01-29 20:49:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Gdzie zawarto umowę? W siedzibie firmy czy w domu? Co przewiduje umowa na
    wypadek odstąpienia przez strony od umowy?

  • 4. Data: 2007-01-29 21:09:10
    Od: Marcin <k...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Gdzie zawarto umowę? W siedzibie firmy czy w domu? Co przewiduje umowa
    > na wypadek odstąpienia przez strony od umowy?

    Umowe zawarto w domu. Chodzili po mieszkaniach i pytali sie kto chce
    zainstalowac okna. Pod wplywem chwili moja mama dala sie nabrac.
    Warunki umowy:
    1 - Podstawa wykonania i rozliczenia jest niniejsza umowa na zasadzie
    wzajemnego uzgodnienia w jej ilosciowym zakresie.
    2 - W przypadku odstapienia od wykonania umowy zrywajacy umowe ponosi
    koszt kary umownej w wysokosci 30% wartosci zamowienia.
    3 - W przypadkach szczegolnych zastrzega sie mozliwosc opoznienia
    realizacji zamowienia do 31 dni bez konsekwencji zerwania umowy.
    4 - Zakres uslug obowiazuje scisle wedlug pisemnej tresci umowy.Ustne
    zobowiazania nie sa honorowane.

    Jutro postaram sie zeskanowac/badz zrobic fotke umowy z firma i wrzuce
    ja tu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-29 21:26:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z art. 2 Ust. z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie
    w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Nie jest dopuszczalne
    zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy
    (odstępne). W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
    zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
    zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w
    terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat,
    należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
    Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien przed
    jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia od umowy w
    terminie i wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego
    imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest
    także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające
    jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę. Konsument, na żądanie
    przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został poinformowany o prawie
    odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od
    umowy, bieg terminu , nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może
    odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie
    odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po
    upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

  • 6. Data: 2007-01-29 21:50:21
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Mon, 29 Jan 2007 22:09:10 +0100, Marcin <k...@w...pl> wrote:

    > 2 - W przypadku odstapienia od wykonania umowy zrywajacy umowe ponosi
    > koszt kary umownej w wysokosci 30% wartosci zamowienia.

    ja sie moze nie znam, ale to nie jest dosc jasne?

    --
    gacek

  • 7. Data: 2007-01-29 21:55:11
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > niebezpieczny konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    > może od niej odstąpić bez podania przyczyn

    czy wymiana okien to prace budowlane?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-01-29 21:58:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > czy wymiana okien to prace budowlane?

    Moim zdaniem tak. Znalazłeś gdzieś wyłączenie?

  • 9. Data: 2007-01-29 22:04:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    gacek napisał(a):

    > ja sie moze nie znam, ale to nie jest dosc jasne?

    jest, ale to że coś jest w umowie, nie znaczy że obowiązuje

    KG

  • 10. Data: 2007-01-29 22:12:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gacek wrote:

    > ja sie moze nie znam, ale to nie jest dosc jasne?

    Jasne, jasne - że to klauzula niedozwolona. A tym samym nieważna.