  • 1. Data: 2008-12-05 10:16:30
    Temat: Potrącenie z nadpłaty
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Sytuacja wygląda tak: jakiś czas temu miałem podpisana umowę na pożyczkę
    ratalną w pewnej instytucji finansowej. Pożyczka ta została spłacona w
    całości ponad pół roku temu.

    I teraz, przez pomyłkę, wpłaciłem pieniądze na konto do wpłat przypisane
    mi w tamtej pożyczce. Poprosiłem o zwrot - nie było problemu, z tym że
    nie zwrócono mi całości potrąconej kwoty, lecz potrącono pewną sumę.

    I teraz, zakładając że tamta wcześniejsza umowa się zakończyła, jaką
    mogą mieć podstawę do takich potrąceń? Czy prawo mówi coś o takich
    sytuacjach?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2008-12-05 10:25:44
    Temat: Re: Potrącenie z nadpłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:
> [...]
    >

    > I teraz, zakładając że tamta wcześniejsza umowa się zakończyła, jaką
    > mogą mieć podstawę do takich potrąceń? Czy prawo mówi coś o takich

    Co do zasady skoro wpłaciłeś coś komuś bezpodstawnie, a teraz żądasz
    zwrotu, to wypada pokryć koszt tego zwrotu, np. poniesiony przez tenże
    podmiot koszt przelewu itp. Jednakże jakiekolwiek większe potrącenia są
    mocno dyskusyjne i ja bym się na nie nie zgadzał.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-12-05 10:25:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:
> [...]
    >

    > I teraz, zakładając że tamta wcześniejsza umowa się zakończyła, jaką
    > mogą mieć podstawę do takich potrąceń? Czy prawo mówi coś o takich

    Prawdopodobnie potrącili "koszty operacji"
    Podstawą jest pewni tabela opłat i prowizji.
    Banki lubią zdzierać ekstra z ludzi z którymi już nie robią interesów.
    Np. opłaty za opinie bankową po spłacie kredytu czy zamknięciu konta,
    opłaty za zwrot nadpłat itp.

    Ja jakiś czas temu likwidowałam konto w banku BZ WBK i chciałam żeby
    końcówkę, jakieś 15zł przesłano mi przelewem. Usłyszałam że za przelew
    potrącą 8zł ale jak odbiorę od razu w banku w kasie to nic nie zapłacę.
    Idiotyzm, poszłam do tej kasy i faktycznie nic nie potrącili.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-12-05 10:29:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Prawdopodobnie potrącili "koszty operacji"
    > Podstawą jest pewni tabela opłat i prowizji.

    Pytanie na ile taka tabela obowiązuje osobę, którą żadna umowa z
    bankiem już nie łączy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-12-05 12:31:06
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Pytanie na ile taka tabela obowiązuje osobę, którą żadna umowa z
    > bankiem już nie łączy.

    Ponadto, jak już napisałem, to nie bank.

    Adam Kłobukowski