  • 1. Data: 2003-12-08 08:24:04
    Temat: Potrącenie - co robić
    Od: "magic" <m...@o...pl>

    Witam.

    Moją dziewczynę i jej koleżankę potrącił samochód - wracały w nocy z
    dyskoteki. Przechodziły powoli na pasach, na 2 pasmowej, prostej, dobrze
    oświetlonej drodze (ul. Żwirki i Wigury w Warszawie). Zostały potrącone
    przez samochód jadący po lewym pasie (potrącił je lewą stroną) - dziewczyny
    wylądowały na chodniku oddzielającym 2 kierunki. Gościu tak pędził, że
    zatrzymał się jakieś 15 m za pasami. Na szczęście dziewczyny maja tylko
    ogólne potłuczenia.
    Zadzwoniliśmy natychmiast po policję i karetkę - dziewczyny pojechały do
    szpitala, mają komplet badań. Zdziwiło mnie to, że po jakimś czasie
    przyjechała policja i dawali im do podpisania papiery, że nie będą brały
    zwolnienia i jakies tam (nic nie podpisały) - zbadali je również alkomatem
    (dziewczyny trochę wypiły w trakcie wieczoru)
    Pytania:
    Jakich formalności należy dopełnić, aby dochodzić sprawiedliwości -
    skurczybyk powinien odpowiedzieć za taką jazdę ? Co mu grozi ?
    Jaki wpływ na sprawę ma to że dziewczyny były pod wpływem alkoholu ?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    pozdrawiam,
    magic

  • 2. Data: 2003-12-08 11:00:10
    Temat: Re: Potrącenie - co robić
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > skurczybyk powinien odpowiedzieć za taką jazdę ? Co mu grozi ?
    > Jaki wpływ na sprawę ma to że dziewczyny były pod wpływem alkoholu ?

    Pytanie brzmi ... ile tych promili bylo i czy daly kierowcy szanse na
    hamowanie ...

    Czy ta droga posiada kierunki ruchu oddzielone pasem zieleni ? Czy
    przejscie jest z wysepka czy bez ?

    Trzezwy kierowca z podpitymi dziewczynami ma jednak pewna szanse na
    wygranie sprawy. A czy ktos zmierzyl dlugosc sladow hamowania ?

  • 3. Data: 2003-12-08 13:58:17
    Od: "magic" <m...@o...pl>

    > Pytanie brzmi ... ile tych promili bylo i czy daly kierowcy szanse na
    > hamowanie ...
    >
    > Czy ta droga posiada kierunki ruchu oddzielone pasem zieleni ? Czy
    > przejscie jest z wysepka czy bez ?

    Dziewczyna miała 38 mg alkoholu w wydychanym powietrzu (??) - czy ktoś wie
    jak to się przelicza na promile ?
    Szły razem powoli (dziewczyna miała jasnoczerwoną kurtkę, droga jest
    oświetlona) - gościu jechał na lewym pasie (kierunki oddzielone pasem
    zieleni - dwa pasy na każdej jezdni).
    Na tym odcinku droga prosta jak strzała - przejście ze światłami (migało
    ostrzegawcze).
    Była bardzo brzydka pogoda - wiatr, deszcz - ale bez mgły. Wyglądało to tak,
    że człowiek się zagadał i nie patrzył na drogę - dziewczyny przeszły przez
    prawy pas i próbowały uciec na wysepkę , ale zązyły zrobić najwyżej jeden
    krok - gościu zgarnął je lewą stroną auta - wpadły na wysepkę.

    > Trzezwy kierowca z podpitymi dziewczynami ma jednak pewna szanse na
    > wygranie sprawy. A czy ktos zmierzyl dlugosc sladow hamowania ?

    Samochód stał tam gdzie stanął - policja coś mierzyła.
    Czy możesz rozwinąć stwierdzenie o tych "szansach" ? Nie wiem jakie
    powinniśmy podjąć działania - z jednej strony zależy mi żeby gościa ukarano
    oraz ewentualnie żeby wystąpić o jakieś odszkodowanie - z drugiej strony
    chcę oszczędzić dziewczynie kłopotów (i tak juz się strachu najadła).

    Pozdrawiam,
    magic

  • 4. Data: 2003-12-08 14:05:00
    Od: "magic" <m...@o...pl>

> [...]
    > zwolnienia i jakies tam (nic nie podpisały) - zbadali je również alkomatem
    > (dziewczyny trochę wypiły w trakcie wieczoru)

    Sprostowanie:

    Dziewczyny nie podpisały, że nie wezmą zwolnienia z pracy - to z tego co
    wiem oznacza, że dla kierowcy nie skończy się na mandacie - czy tak ?
    Podpisały chyba ,że sprawa pójdzie drogą sądową ... - dziwi mnie podejście
    policji - dawali im do podpisania papiery gdy one jeszcze były w szoku i nie
    doczytały całości - stąd jestem słabo zorientowany.

    Pomóżcie proszę.
    Pozdrawiam,
    magic

  • 5. Data: 2003-12-08 14:13:55
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "magic" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez samochód jadący po lewym pasie (potrącił je lewą stroną) -
    > dziewczyny wylądowały na chodniku oddzielającym 2 kierunki.

    Lewym pasem czyli tym który był *najbliżej* tego
    chodnika_wysepki z której to "wylazły" te wypite
    i rozbawione "święte krowy"?. Przecież one mu
    prawie weszły na bok samochodu czyli z "ułańską
    fantazją" (zastrzeżoną dla mężczyzn!) zrobiły to
    w ostatniej chwili gdyż w innym przypadku wpadły
    by pod przód samochodu! Niech się cieszą, że żyją,
    a kierowcy niech kupią koniak za zmarnowany wieczór.

    > Gościu tak
    > pędził, że zatrzymał się jakieś 15 m za pasami. Na szczęście dziewczyny
    > maja tylko ogólne potłuczenia.

    Gdyby jechał wolniej uderzyłby przodem samochodu.
    Brałeś to pod uwagę?

> [...]
    > zwolnienia i jakies tam (nic nie podpisały) - zbadali je również
    > alkomatem (dziewczyny trochę wypiły w trakcie wieczoru)

    Na szczęście ta nietypowa sytuacja z deprymowała
    te dziewczyny i nie kłóciły się. Miały szansę pojechać
    na izbę wytrzeźwień. :)

> [...]
    > skurczybyk powinien odpowiedzieć za taką jazdę ? Co mu grozi ?
    > Jaki wpływ na sprawę ma to że dziewczyny były pod wpływem alkoholu ?

    Więcej samokrytyki i realnego spojrzenia na sytuację.
    "Mieszaj" dalej to może dziewczyny załapią się na
    Sąd Grodzki za spowodowanie zagrożenia w ruchu
    drogowym?. LOL

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "...kiedy przyjdą do Ciebie nocą i kolbami w drzwi załomocą."

  • 6. Data: 2003-12-08 14:23:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Dziewczyna miała 38 mg alkoholu w wydychanym powietrzu (??) - czy ktoś wie
    > jak to się przelicza na promile ?

    To jakieś ...68 promili;))

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-12-08 14:24:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Dziewczyny nie podpisały, że nie wezmą zwolnienia z pracy - to z tego co
    > wiem oznacza, że dla kierowcy nie skończy się na mandacie - czy tak ?

    Policjanci nic takiego nie dają do podpisania. Dowiedz się jak bardzo były
    nietrzeźwe;)

    Fakt. Jesteś słabo zorientowany.

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-12-08 14:47:26
    Od: "magic" <m...@o...pl>

    > To jakieś ...68 promili;))

    Wiesz jak to się przelicza ? czy tylko znalazłeś sobie nieodpowiedni powód
    do zartów ... ?

  • 9. Data: 2003-12-08 14:54:36
    Od: "magic" <m...@o...pl>

    > Policjanci nic takiego nie dają do podpisania. Dowiedz się jak bardzo były
    > nietrzeźwe;)

    Próbuję ustalić co to mogło być za oświadczenie - przekazałem jak im
    tłumaczył policjant.
    Komentaże proponuję zostawić dla siebie - sytuacja ta wcale nie jest
    zabawna - byłem świadkiem zdarzenia. Nie życzę takich przejść.

    > nie
    >
    > Fakt. Jesteś słabo zorientowany.

    I dlatego pytam osoby, które mogą pomóc.
    Facet powinien zostać ukarany - to że tak mi zależy to dlatego, że widziałem
    zdażenie i wierzcie mi -TO BYŁA JEGO WINA !!!

  • 10. Data: 2003-12-08 14:57:29
    Od: "magic" <m...@o...pl>

> [...]
    > by pod przód samochodu! Niech się cieszą, że żyją,
    > a kierowcy niech kupią koniak za zmarnowany wieczór.

    szły W STRONĘ WYSEPKI !!!!!!! - zdążyły uciec sprzed zderzaka.
    Z twoich słów wynika, ze jesteś prawie takim samym gnojem co ten kierowca -
    gratuluję!
    Tak się składa, ze widziałem to zdarzenie i jak czytam takie teksty jak twój
    to się gotuję.

    > Gdyby jechał wolniej uderzyłby przodem samochodu.
    > Brałeś to pod uwagę?

    Mam dziękować Bogu ,że tylko je poturbował ???!!!! - stary !!!!! chyba
    kiedyś straciłeś prawko za takie numery

> [...]
    > "Mieszaj" dalej to może dziewczyny załapią się na
    > Sąd Grodzki za spowodowanie zagrożenia w ruchu

    Dociekanie sprawiedliwości to "Mieszanie" ?
    Bez komentaża !!!