  • 1. Data: 2008-04-10 11:45:07
    Temat: Postepowanie w sprawie uzyskania odszkodowania komunikacyjnego
    Od: Glexu <g...@g...com>

    Witam wszystkich i z góry przepraszam za temat ale nie wiem jak mam
    ujac sprawe w której piszę.

    Mianowicie w dniu 31.10.2007 moj samochód - nie bedacy w ruchu
    (zaparkowny na parkingu)- uległ uszkodzeniu w pewnym zdarzeniu
    drogowym. Sprawcami zdarzenia byli tramwaj oraz inny samochd na
    ulicy
    przy której owy parking sie znajduje. Cała sytuacja przebiegała mniej
    wiecej tak: Samochód marki OPEL oczekujac na skret w lewo na w/w
    parking został uderzony w tył przez nadjeżdzajact tramwaj w wyniku
    czego prowadzący OPLEM stracił panowanie nad kierownicą i siłą
    uderzenia wjechal na parking uderzjac 3 kolejne samochody w tym mój.
    Cała sprawa zajęla sie policja i do tej pory - z powodu braku
    ustalonego sprawcy zdarzenia - sprawa ma byc dopiero skierowana na
    droge sadową. Ja ze swojej strony zgłosiłem uszkodzenia pojazdu do
    PZU (gdyz tam jest ubezpieczony mój samochód). rzeczoznawca wyceniła
    szkody, dostałem kosztorys i cała sprawa została skierowana do CLS
    PZU. W tej chwili (od grudnia 2007) sprawa stoi gdyż CLS czeka na
    postepowania sadowe i wyznaczenie sprawcy zdarzenia drogowego. Jako
    że
    mój samochów ucierpial najbardziej bo jest obity z obu stron chce
    jakos przyspieszyć naprawę i zgłośić tę szkodę do ubezpieczyciela
    sprawcy moich uszkodzeń (w tym przypadku firmy ALLIANZ w której opel
    mial wykupione OC i AC). Czy mam jakiekolwiek szanse na
    przyspieszenie
    tej sprawy (jakieś kruczki prawne etc)? Czy jestem skazany na łaskawe
    rozwiazanie sprawy przez sąd?

    Będę wdzieczny za jakiekolwiek informacje bo już nie mam siły do
    dzwonienia i zbywania mnie ze wszystkich instytucji (CLS, policja
    i sąd)

    pozdrawiam,
    Glexu

  • 2. Data: 2008-04-10 15:44:59
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Glexu <g...@g...com> napisal:
> [...]
    > przyspieszenie
    > tej sprawy (jakieś kruczki prawne etc)? Czy jestem skazany na łaskawe

    Z Twojego opisu wynika, ze Allianz nic do tego nie ma. Raczej zglaszaj
    zadania do ubezpieczyciela tramwaju, jako sprawcy zdarzenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-04-10 19:10:25
    Od: Glexu <g...@o...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Z Twojego opisu wynika, ze Allianz nic do tego nie ma. Raczej zglaszaj
    > zadania do ubezpieczyciela tramwaju, jako sprawcy zdarzenia.

    No właśnie dlaczego do ubezpieczyciela tramwaju (w tym wypasku PZU),
    skoro nie jest ustalony sprawca wypadku i dlatego to sie tak długo ciągnie?
    Dopiero sąd ma ustalić czy zawinił kierowca OPLA czy tramwaj.

    pozdrawiam,
    Glexu

  • 4. Data: 2008-04-10 20:00:46
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Glexu <g...@o...pl> napisal:
    > No właśnie dlaczego do ubezpieczyciela tramwaju (w tym wypasku PZU),
    > skoro nie jest ustalony sprawca wypadku i dlatego to sie tak długo ciągnie?
    > Dopiero sąd ma ustalić czy zawinił kierowca OPLA czy tramwaj.

    Z opisu wynikalo, ze tramwaj pchnal opla na twoj samochod, stad moje
    domniemanie sprawcy. Jezeli sprawa nie jest jeszcze rozstrzygnieta,
    to najlepiej likwiduj sie z wlasnego AC, a po zakonczeniu sprawy
    przekaz wszystko swojemu ubezpieczycielowi, aby wystapil z regresem
    przeciwko ubezpieczycielowi sprawcy. Podobna sytuacje mialem w 2001
    i wyszlo mi na dobre, bo PZU zlikwidowalo szkode bez bolu, a potem
    odebralo sobie z OC sprawcy, ktorego ubezpieczycielem bylo wyjatkowo
    upierdliwe TU: Samopomoc. Z opowiadan innych osob uslyszalem, juz
    po fakcie, ze odzyskiwanie odszkodowania z Samopomocy z reguly
    konczylo sie w sadzie. Mnie to na szczescie ominelo.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-04-11 19:52:55
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Glexu <g...@o...pl> napisal:
    > Niestety, nie mam wykupionego OC na własne auto :(

    No to masz pecha i nic nie zrobisz do czasu zakonczenia
    postepowania. Twoje wystapienie do ubezpieczyciela, obojetne
    czy tramwaju, czy opla, zostanie zastopowane.

    Wariant alternatywny, o ile masz kase: wez rzeczoznawce PZMot
    na rachunek, aby zidentyfikowal i wycenil Twoje straty w sposob
    nieobalalny przez TU. Nastepnie udaj sie do autoryzowanego
    serwisu, ktory na podstawie oceny rzeczoznawcy przeprowadzi
    remont. Po zakonczeniu postepowania wystepujesz do TU sprawcy
    z zadaniem zwrotu kosztow: rzeczoznawcy, remontu, utraty wartosci
    samochodu i - tu nie jestem pewny - odsetek za okres, ktory
    uplynal od poniesienia wydatkow. Mozesz tez, o ile miales samochod
    jako ST w DG, wziac auto zastepcze. TU tez bedzie musialo Ci za to
    zwrocic :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2008-04-11 19:53:37
    Od: Glexu <g...@o...pl>

  • 7. Data: 2008-04-12 19:37:39
    Od: danz <d...@p...gazeta.pl>

    Glexu pisze:

    > Niestety, nie mam wykupionego OC na własne auto :(
    nie masz OC, czy AC? bo Twoje OC nie ma nic do rzeczy oprócz tego ze nie
    przestrzegasz prawa (OC jest obowiązkowe)

    Ubezpieczyciel nie ma prawa uzależniać odszkodowania od postępowania
    sądowego i wyznaczenia winnego, powinien Ci dać odszkodowanie a dopiero
    sam później dochodzić od sprawcy zwrotu pieniędzy które Ci zapłacił
    (regres). Inna sprawa ze Ty sam możesz od sprawcy dochodzić swoich
    roszczeń (kodeks cywilny), oczywiście to wtedy na tobie ciąży obowiązek
    udowodnienia sprawstwa właścicielowi opla.

  • 8. Data: 2008-04-13 16:02:19
    Od: Glexu <g...@o...pl>

    danz pisze:
> [...]
    > sądowego i wyznaczenia winnego, powinien Ci dać odszkodowanie a dopiero
    > sam później dochodzić od sprawcy zwrotu pieniędzy które Ci zapłacił

    OOOOOO, właśnie o to mi chodzi !! Jak napisać i do kogo skierować takie
    pismo i jakimi paragrafami sie mogę podeprzeć?