eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPostepowanie w sprawie uzyskania odszkodowania komunikacyjnego › Re: Postepowanie w sprawie uzyskania odszkodowania komunikacyjnego
    From: danz <d...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postepowanie w sprawie uzyskania odszkodowania komunikacyjnego
    Date: Sat, 12 Apr 2008 21:37:39 +0200

    Glexu pisze:

    > Niestety, nie mam wykupionego OC na własne auto :(
    nie masz OC, czy AC? bo Twoje OC nie ma nic do rzeczy oprócz tego ze nie
    przestrzegasz prawa (OC jest obowiązkowe)

    Ubezpieczyciel nie ma prawa uzależniać odszkodowania od postępowania
    sądowego i wyznaczenia winnego, powinien Ci dać odszkodowanie a dopiero
    sam później dochodzić od sprawcy zwrotu pieniędzy które Ci zapłacił
    (regres). Inna sprawa ze Ty sam możesz od sprawcy dochodzić swoich
    roszczeń (kodeks cywilny), oczywiście to wtedy na tobie ciąży obowiązek
    udowodnienia sprawstwa właścicielowi opla.