  • 1. Data: 2008-04-10 09:59:30
    Temat: Wolne za 3 maj
    Od: "P^L^B" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Czy za 3 maja należy się dzień wolny, bo to święto a wypada w sobotę. Pytam
    bo coś u mnie w robocie kręcą.

    Piotr

  • 2. Data: 2008-04-10 10:02:03
    Temat: Re: Wolne za 3 maj
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Apr 2008 11:59:30 +0200, P^L^B napisał(a):

    > Witam
    > Czy za 3 maja należy się dzień wolny, bo to święto a wypada w sobotę. Pytam
    > bo coś u mnie w robocie kręcą.

    Zależy od systemu i czasu pracy jaki jest stosowany u was w firmie.
    Jeżeli jest "zwykły" /od poniedziałku do piątku/ to za 3 maja należy się
    dzień wolny w okresie rozliczeniowym.

  • 3. Data: 2008-04-10 12:13:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    P^L^B pisze:
    > Witam
    > Czy za 3 maja należy się dzień wolny, bo to święto a wypada w sobotę.
    > Pytam bo coś u mnie w robocie kręcą.

    Nie. Kiedys sie nalezal, teraz juz nie.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2008-04-10 12:55:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mithos pisze:

    > Nie. Kiedys sie nalezal, teraz juz nie.

    Skąd masz takie informacje?

    Kodeks Pracy
    Art. 130
    [...]
    § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w
    innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin.
    Ten przepis jest rodem z 2004 roku.

    Ostatnia zmiana w tym przepisie pochodzi z 2006 roku - zostało
    wykreślone zdanie:
    "Jeżeli jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do
    niedzieli, wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie
    wymiaru czasu pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych
    świąt."

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-04-10 21:51:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > niedzieli, wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie
    > wymiaru czasu pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych

    znaczy się jak pracuję od poniedziałku do piątku to z okazji 3 maja mogę
    sobie 2 maja zrobić wolnym bez straty urlopu?

  • 6. Data: 2008-04-11 11:11:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 10 kwiecień 2008 23:51
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftm269$i0q$1@inews.gazeta.pl>):

    > znaczy się jak pracuję od poniedziałku do piątku to z okazji 3 maja mogę
    > sobie 2 maja zrobić wolnym bez straty urlopu?

    Nie sobie.... Po prostu możesz wystąpić, a nie że sobie sam wskażesz kiedy.
    Przynajmniej ja tak rozumiem.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-04-11 13:52:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <ftm269$i0q$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie sobie.... Po prostu możesz wystąpić, a nie że sobie sam wskażesz kiedy.

    Pracodawca ma obowiązek udzielić dnia wolnego zamiast 3 maja - na takich
    zasadach jak udziela się dnia wolnego za pracę w dni ustawowo wolne od
    pracy.
    Ale niekoniecznie musi to być 2 maja. Pracownik może zasugerować że tak
    by wolał ale czy akurat wtedy dostanie wolne - to zależy od pracodawcy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-04-11 18:21:05
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > Ale niekoniecznie musi to być 2 maja. Pracownik może zasugerować że tak
    > by wolał ale czy akurat wtedy dostanie wolne - to zależy od pracodawcy.

    Czy jeśli jestem na stażu to mogę zgłosić do urzędu pracy, że proszę o
    urlop takiego i takiego dnia bez zmniejszenia wysokości stypendium oraz
    bez utraty przysługujących 2 dni wolnych na miesiąc pracy?

  • 9. Data: 2008-04-14 05:36:43
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 20:21:05 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Czy jeśli jestem na stażu to mogę zgłosić do urzędu pracy, że proszę o
    > urlop takiego i takiego dnia bez zmniejszenia wysokości stypendium oraz
    > bez utraty przysługujących 2 dni wolnych na miesiąc pracy?

    Moim zdaniem nie... Nie jesteś pracownikiem, więc Ciebie nie dotyczy KP.
    Ot, masz 2 dni wolnego, za każde 30 dni bycia na stażu i tyle...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 10. Data: 2008-06-24 22:13:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:

    > Moim zdaniem nie... Nie jesteś pracownikiem, więc Ciebie nie dotyczy KP.
    > Ot, masz 2 dni wolnego, za każde 30 dni bycia na stażu i tyle...

    A jednak. Mogłem w dowolnym dniu (po uzgodnieniu z opiekunem stażu)
    wziąć wolne z dopiskiem "za 3 maja" bez straty tych 2ch dni.