  • Data: 2005-05-22 18:53:39
    Temat: Re: Postępowanie upominawcze prosze o pomoc (troche dlugie)
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I z praktycznego punktu widzenia (w tej sytuacji faktycznej) czemu
    > postępowanie nakazowe jest lepsze dla wierzyciel? Zresztą jeśli idzie o
    > to to do nakazowego nie trzeba koniecznie weksla.

    Postępowanie nakazowe z weksla zwykle jest lepsze od postępowania
    upominawczego, ponieważ:
    - nakaz zapłaty stanowi tytuł zabezpieczający jeszcze przed upływem terminu na
    zaspokojenie roszczenia,
    - po upływie terminu na zaspokojenie roszczenia nakaz zazwyczaj staje się
    wykonalny, pomimo wniesienia zarzutów.

    > Łatwiejsze przelanie
    >
    > A to do przelewu zwykłego trzeba angażować sąd? Pierwsze słyszę.

    Przelew praw z weksla na drodze indosu jest łatwiejszy i korzystniejszy dla
    przyszłego posiadacza (ograniczenie możliwości podnoszenia zarzutów).

    Gdybym miał dług u osoby X,to bardzo chętnie kupiłbym weksel wystawiony przez
    tę osobę i nim spłacił swoją należność. Natomiast nie zrobiłbym tego raczej na
    drodze zwykłego przelewu, ponieważ dłużnik wtedy mógłby podnosić wobec mnie
    zarzuty, jakie ma osobiście do pierwotnego posiadacza wierzytelności i
    niepotrzebnie (lub nawet słusznie) przeciągać postępowanie.

    L.