  • 11. Data: 2015-10-27 12:43:08
    Temat: Re: Porzucone oprogramowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Oct 2015, Maciek wrote:

    > Producent aplikacji stwierdza, że "program jest
    > całkowicie wycofany i niewspierany technicznie". Czy możliwe jest
    > (zgodnie z prawem) ponowne zainstalowanie aplikacji na nowym komputerze,
    > przy założeniu, że w zakładzie działać będzie nadal tylko jedna kopia
    > programu? Dodam, że zapewne konieczne będzie zarejestrowanie aplikacji
    > przy użyciu narzędzi "firm trzecich". Od razu zastrzegam, że licencja
    > aplikacji nie przywiązuje jej dożywotnio do danego komputera.

    Pytanie jest inna - czy ta licencja jest "dożywotnia".
    Czy pozwala na bezterminowe korzystanie z oprogramowania.
    W archiwach grupy .prawo (jeśliby takie istniały) powinny się dać znaleźć
    dyskusje, w których dość ostro krytykowana była (w i krótko po okresie
    wdrożenia) zasada, że licencja jest "ważna 5 lat o ile treść nie stanowi
    inaczej".

    Art.66 PA jakby kto pytał:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,29,168,1022,
    ,20150801,ustawa-z-dnia-4021994-r-o-prawie-autorskim
    -i-prawach.html
    +++
    Art. 66.
    1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie
    pięciu lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca
    ma swojš siedzibę, chyba że w umowie postanowiono inaczej.
    2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane
    na podstawie umowy licencyjnej wygasa.
    ---

    Oczywiście, jako że licencja nie wymaga formy pisemnej (o ile
    nie jest wyłączna), w rachubę wchodzi rozważanie "celu umowy".
    Niemniej jak wyżej.
    Żeby było śmieszniej, zawarcie umowy na >5 lat skutkuje jej...
    bezterminowością :> (art.68).
    Dziękujemy ci polski Sejmie za oczywistość i przejrzystość przepisów!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2015-10-27 18:54:34
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > bezterminowością :> (art.68).
    > Dziękujemy ci polski Sejmie za oczywistość i przejrzystość przepisów!

    Troszkę mącisz, i straszysz.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 13. Data: 2015-10-30 18:36:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Oct 2015, Stokrotka wrote:

    > Troszkę mącisz,

    A czymże poprzesz ten argument?
    Jakiś przepis może albo wskazanie że zacytowana treść
    jest nieaktualna?

    > i straszysz.

    Tak, w tym zakresie w którym polską ustawę można podważać
    przed trybunałami międzynarodowymi, to prawda.
    Ale to jest niestety tylko "troszkę".
    To tak jak z niesłusznym mandatem - wygranie sprawy może
    drożej kosztować niż niesłuszna kara.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2015-10-31 16:17:45
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A czymże poprzesz ten argument?
    > Jakiś przepis może albo wskazanie że zacytowana treść
    > jest nieaktualna?

    Nie poprę, nie miałam takiego problemu, więc wiedza opiera się o literaturę
    popularną, a nie o ustawę zapisaną na wszeli wypadek na dysku mojego
    komputera.
    Ale powszehnie wiadomo, że ohrona oprogramowania jest dużo, dużo krutsza niż
    innyh dzieł.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)