  • 11. Data: 2021-06-12 08:51:06
    Temat: Re: Poruszanie się rowerem po Drodze Dla Rowerów
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    _Master_ pisze:

    > O... kolejny przykład SKOŁTUNIENIA

    Robicie problem gdzie go nie ma. Skoro korzysta z jezdni to zgodnie ze
    znakami skręca w prawo (i jak chce jechać w tym kierunku to jedzie
    jezdnią czy też wjeżdża na ścieżkę rowerową jak się pojawi w jego
    kierunku i będzie na nią wjazd z tej jezdni) i jak chce jednak jechać w
    lewo to na najbliższym skrzyżowaniu czy zawrotce nawraca jak każdy
    użytkownik drogi i wjeżdża na ścieżkę rowerowa najbliższym wjazdem.

    ps. a jak mu sie spieszy to albo jedzie chodnikiem albo przekracza
    jezdnię w miesjcu i sposób dozwolony, ale nie o tym mowa

    ps2. każda oficjalna i legalna ścieżka zaczyna o kończy się wjazdem na
    nią (wjazdem a nie krawężnikiem, pasem zieleni,czy inna przeszkodą)-
    więc dopóki takiego wjazdu nie miniemy to dla nas ścieżka się jeszcze
    nie zaczęła
    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 12. Data: 2021-06-12 10:38:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.06.2021 o 08:51, cyklista pisze:

> [...]
    > jezdnią czy też wjeżdża na ścieżkę rowerową jak się pojawi w jego
    > kierunku i będzie na nią wjazd z tej jezdni)

    Ale tu jest nakaz prosto:P

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-06-12 12:01:29
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.06.11 o 22:42, _Master_ pisze:

    > O... kolejny przykład SKOŁTUNIENIA

    Niestety to efekt zarządców dróg, którzy powinni uwzględniać wszelkie
    pojazdy poruszające się, także rowery, a od niedawna też hulajnogi.

  • 14. Data: 2021-06-12 12:03:29
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.06.11 o 22:00, Krzysztof kw1618 pisze:

    > w tym konkretnym przypadku z powodu obecności znaku C-5 nakaz jazdy
    > prosto, zgodnie z przepisami rowerzysta nie ma jak dostać się na DDR,
    > zakładając oczywiście, że na pl.Wilsona wjechał z Mickiewicza.
    > Musi jechać jezdnią aż do Cieszkowskiego, tu przy przejściu dla pieszych
    > zejść z roweru, poczekać na zielone dla pieszych, przeprowadzić rower
    > przez przejście dla pieszych i dalej po DDR.
    >
    > Teoretycznie mozliwe to by było już na pl. Wilsona, ale musiałby
    > rowerzysta być na prawym pasie.

    bez sensu, ale rowerem da się taki manewr zrobić jeśli jedzie tuż przy
    prawej krawędzi.

  • 15. Data: 2021-06-12 14:37:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 18:48, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Jeden z komentujących stwierdził, że w takiej sytuacji:
    > https://goo.gl/maps/wHNHcPcrRFwWYE8J7
    > rowerzystę poruszającego się jezdnią bardziej oddaloną od drogi dla
    > rowerów art. 33 nie obowiązuje.

    Ustawa mówi o drodze dla rowerów wyznaczonej w tym samym kierunku. Nic
    nie wspomina o minimalnej / maksymalnej odległości. Zatem w opisanym
    wypadku oczywiście obowiązek korzystania z drogi dla rowerów jest. Co
    najwyżej kierujący rowerem mógłby się by powoływać na błąd co
    okoliczności faktycznych, gdyby powiedzmy była taka mgła, ze z jezdni
    tej ścieżki rowerowej nie widać. Wszedłem na GoogleStreet i moim zdaniem
    znak "droga dla rowerów" jest widoczny. U nas dla pewności organizator
    ruchu poustawiał zakazy jazdy rowerem:
    https://goo.gl/maps/1q4sNBAZHg5JtTmE8

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-06-13 08:50:10
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > tej ścieżki rowerowej nie widać. Wszedłem na GoogleStreet i moim zdaniem
    > znak "droga dla rowerów" jest widoczny. U nas dla pewności organizator

    Jeśli są znaki, to problemu interpretacyjnego nie ma, a jeśli nie ma
    znaków ?

  • 17. Data: 2021-06-14 18:38:01
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Shrek pisze:

    > Ale tu jest nakaz prosto:P

    i teraz już nie wiem do którego posta i linku miałem odpowiedz swoją dać :)

    bo widziałem dojazd do grogi głownej z nakazem skrętu w prawo, i droga
    rowerowa po drugie strony przedzielonej zielenia drogi 4pasmowej

  • 18. Data: 2021-06-14 18:53:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2021 o 18:38, cyklista pisze:

    > i teraz już nie wiem do którego posta i linku miałem odpowiedz swoją dać :)
    >
    > bo widziałem dojazd do grogi głownej z nakazem skrętu w prawo, i droga
    > rowerowa po drugie strony przedzielonej zielenia drogi 4pasmowej

    Sądziłem, że chodzi o to:

    "W dniu 11.06.2021 o 18:48, Krzysztof kw1618 pisze:

    > rowerzystę poruszającego się jezdnią bardziej oddaloną od drogi dla
    rowerów art. 33 nie obowiązuje.

    Co ma zrobić rowerzysta w takiej sytuacji?

    https://www.google.pl/maps/@52.2689974,20.9856319,3a
    ,42.1y,280.72h,83.94t/data=!3m7!1e1!3m5!1suiTRWnb28i
    EtZjEDybeY9w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.g
    oogleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DuiTRWnb28i
    EtZjEDybeY9w%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3
    D203%26h%3D100%26yaw%3D57.161514%26pitch%3D0%26thumb
    fov%3D100!7i13312!8i6656
    "

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-06-15 12:00:20
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Shrek pisze:

> [...]
    EtZjEDybeY9w%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3
    D203%26h%3D100%26yaw%3D57.161514%26pitch%3D0%26thumb

    W zasadzie to przecież zawsze jest tak samo, jak jedziesz ulicą to
    stosujesz wszystkie znaki i zasady jak każdy użytkownik drogi.
    W momencie napotkania wjazdu na ścieżkę rowerową z drogi po której
    jedziesz wjeżdżasz na nią jak jest w twoim kierunku. Nie obchodzą cię
    ścieżki, drogi widoczne gdzieś na horyzoncie, za murkami, krzakami,
    pasami zieleni itd., jak nie ma wjazdu z ulicy na taką drogę w twoim
    kierunku to nią nie masz obowiązku jechać.

  • 20. Data: 2021-06-15 17:54:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2021 o 12:00, cyklista pisze:

> [...]
    > pasami zieleni itd., jak nie ma wjazdu z ulicy na taką drogę w twoim
    > kierunku to nią nie masz obowiązku jechać.

    Niby tak, ale jednak jak przystało na polskę to chuj wie. Był kiedyś
    wyrok gdzie sąd powoływał się na to, że kolo mieszkał w okolicy i jest
    znanym aktywistą rowerowym to musiał wiedzieć, że po drugiej stronie
    jest ścieżka. Uzasadnienie skupiające się na domniemanej wiedzy było o
    tyle zabawne, że koleś nie zaprzeczał że wie:P

    --
    Shrek