  • 1. Data: 2021-06-11 19:14:01
    Temat: A u niektórych kamerki działają...
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/bicie-i-ponizanie-dziennika
    rz-opowiada-o-areszcie-na-bialorusi-6649192284670848

    "Byłem już po drugiej stronie ulicy przy moim samochodzie, kiedy nagle
    podszedł do mnie funkcjonariusz OMON i powiedział, że jestem aresztowany.

    Tak po prostu?

    - Tak, nie było ani obławy, ani zakuwania w kajdanki. Powiedziałem mu,
    że chcę tylko przeparkować. Wtedy włączył nagrywanie i zapytał, czy
    odmawiam podporządkowania się stróżowi prawa. Rejestratory wideo to
    najnowszy wynalazek milicji. Teraz wszyscy noszą malutką kamerkę,
    przypinaną do górnej kieszeni uniformu albo pagonów. Jeśli kamera
    zarejestruje sprzeciw podczas zatrzymania, masz przechlapane. To
    dodatkowe 10-20 dób aresztu i mandat. Jeśli dojdzie do szarpaniny, masz
    jak w banku sprawę karną i wieloletni wyrok.

    Jak zareagowałeś?

    - Tak, jak należy robić w takich przypadkach: patrząc prosto w kamerę,
    powiedziałem głośno i wyraźnie, że z przyjemnością udam się za
    funkcjonariuszem."

  • 2. Data: 2021-06-13 12:03:16
    Temat: Re: A u niektórych kamerki działają...
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Andrzej Kłos napisał(a):
    > https://wiadomosci.wp.pl/bicie-i-ponizanie-dziennika
    rz-opowiada-o-areszcie-na-bialorusi-6649192284670848

    > "Byłem już po drugiej stronie ulicy przy moim samochodzie

    Tzn. aresztowano dziennikarza z niemieckiej gazety dla białorusinów.