  • 1. Data: 2004-11-24 21:41:08
    Temat: prawa lokatora - najemcy
    Od: "Jerzy" <m...@p...onet.pl>

    Mam taki oto problem. Od 1947 r / tj od daty urodzenia mieszkam w kamienicy
    prywatnej, która do lat 80 była w zarządze Zrzesz. Właścic.Nieruchom - a
    potem zaistniał własciciel tej nieruchomości. Lokal ten zajmuję na podstawie
    przydziału wydanego 1942 i póżniej ratyfikowanego. - a w konsekwencji wyroku
    Sadu/ jako syn zmarłej głownej lokatorki, która była moja mama/ . Przy
    kamienicy usytuowane jest podwórze którego obszar został zastrzeżony do
    dyspozycji większościowego właściciela / kilka lokali - 2 - zostały
    sprzedane nowym właścicielom / Problem polega na tym iż jeden z nowych
    właścicieli jednego z mieszkań postanowił ograniczyć moje prawa do
    korzystania z podwórza zakazując mi tak wjazdu jak i parkowania na nim
    mojego samochodu.. Ponadto na bramie wjazdowej wywiesił znak " zakaz wjazdu
    w ulicę jednokierunkową " B-1 i skutkiem tego administracja odmawia mi
    wydania "identyfikatora" - nie wiem jakiego? . nadmieniam ,że inne samochody
    / niemieszkańcow" takie identyfikatory - podbno posiadają. Na ścianach
    budowli pomieszczonych na tym podworcu - wywieszone zostały tabliczki "
    zakaz parkowania" . W tej sytuacji czuję się szykanowany i nie wiem jak
    rozwiązać ten problem . Prosiłbym o wypowiedź w tym względzie prawników.
    Zdaje się, że w nowej Polsce wpadamy w niezłe tarapaty - Jerzy

  • 2. Data: 2004-11-24 22:08:34
    Temat: Re: prawa lokatora - najemcy
    Od: "Jerzy" <m...@p...onet.pl>

    Nie B-1 tylko B-2

  • 3. Data: 2004-11-24 23:20:21
    Od: " demagogia" <d...@g...pl>

    Jerzy <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > rozwiązać ten problem . Prosiłbym o wypowiedź w tym względzie prawników.
    > Zdaje się, że w nowej Polsce wpadamy w niezłe tarapaty - Jerzy
    Podwórze, jako część wspólna wspólnoty właścicieli (jeżeli nie jest wyłączną
    własnością "dużego" właściciela), zarządzana jest jako wspólna własność.
    Powinieneś zapytać właściciela mieszkania wynajmowanego przez Ciebie jakie
    masz możliwości zająć miejsce na podwórzu. Może współwłaściciele zgodzili się
    na użytkowanie podwórza przez konkretną osobę i tylko uprawnieni ludzie mogą
    wjeżdżać na teren posesji. Najpierw ustal fakty, potem pogadamy.
    Właściciele mogą dość dowolnie zarządzać swoją własnością, musisz się
    dowiedzieć na ile pozwolą Ci z tej własności korzystać. Mogą sobie np. nie
    życzyć samochodów lokatorów na podwórzu. I mają prawo, jeżeli jest to ich
    wspólna decyzja.

  • 4. Data: 2004-11-25 05:20:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lis o godzinie 00:20, na pl.soc.prawo, demagogia napisał(a):

> [...]
    > Powinieneś zapytać właściciela mieszkania wynajmowanego przez Ciebie jakie masz
    ^^^^^^^^^^^^^
    Przecież pytający nie wynajmuje mieszkania tylko je najmuje ;)

    > Może współwłaściciele zgodzili się na użytkowanie podwórza przez konkretną osobę
    > i tylko uprawnieni ludzie mogą wjeżdżać na teren posesji.

    A co jest zapisane w Umowie?
    Bo podobnie można postąpić np. z klatką schodową - że nikt obcy nie może
    wejść do klatki by dostać się do mieszkania pytającego ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-11-25 09:12:21
    Od: "Jerzy" <m...@p...onet.pl>

    A co jest zapisane w Umowie?
    > Bo podobnie można postąpić np. z klatką schodową - że nikt obcy nie może
    > wejść do klatki by dostać się do mieszkania pytającego ;)

    --
    GG 1602424
    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > Dnia 25 lis o godzinie 00:20, na pl.soc.prawo, demagogia napisał(a):

    Nie jestem najemcą na podstawie umowy - tylko wyroku sądowego

    O więc własnie. Podwórze , wydaje mi się stanowi - wspólną własność -
    wszystkich mieszkańców / a nie tylko właściciela / - tak jak klatka
    schodowa - strych i piwnice . I dlatego też wydaje mi się że administrator
    zarządzający posesją za namową jednego z nich / wcale nie większościowego/
    bezprawnie pozbawia mnie praw. A co będzie gdy zakupię np. węgiel na zimę i
    nie będę mógł wjechać z nim do podwórza by go potem znieść do piwnicy ?

  • 6. Data: 2004-11-25 10:54:07
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Jerzy" <m...@p...onet.pl> napisał
    "Podwórze , wydaje mi się stanowi - wspólną własność - wszystkich
    mieszkańców "

    Re : Ależ w kontekście ostatniego stwierdzenia sprawa wydaje się banalnie
    prosta. Idziesz do właściwego Sądu Rejonowego - Wydział Ksiąg Wieczystych.
    Mając numer KW nieruchomości (wszak twierdzisz, że jesteś
    współwłaścicielem - "wspólna własność= współwłasność") określasz swój udział
    we własności nieruchomości (podwórza) - np 234/1578 części. Bierzesz sobie
    taki wyciąg z księgi wieczystej i jeśli ktoś utrudnia Ci korzystanie z
    Twojej własności podlega .....
    Problem może wystąpić w przypadku, kiedy rzeczywiście coś Ci się tylko
    wydaje. Mnie też wydawało się, że stodoła sąsiada jest moja. A ten drań
    sąsiad nie dość, że mnie wysłał na Kubę, to jeszcze mi rzyć pokłuł widłami.
    I wtedy zorientowałem się w różnicy pomiędzy pojęciem "wydaje się", a "mam
    pewność". Komuno wróć !
    AR

  • 7. Data: 2004-11-25 17:04:33
    Od: " " <d...@g...pl>

    Artur Ch. <s...@r...pbz> napisał(a):

    > sz możliwości zająć miejsce na podwórzu.
    > ^^^^^^^^^^^^^
    > Przecież pytający nie wynajmuje mieszkania tylko je najmuje ;)
    Czepiasz się. Wyraźnie piszę o właścicielu mieszkania i o lokatorze.

    > obę
    >

    > A co jest zapisane w Umowie?
    > Bo podobnie można postąpić np. z klatką schodową - że nikt obcy nie może
    > wejść do klatki by dostać się do mieszkania pytającego ;)
    Też się czepiasz. Przecież najemca chce parkować na podwórzu a nie dostarczyć
    węgiel do piwnicy. Jasne, że lokatorzy mają prawo przejść przez podwórze do
    przynależnej komórki na węgiel, do śmietnika i t.p. Ale parking na podwórzu to
    już inna bajka.

  • 8. Data: 2004-11-26 21:02:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <co47mf$k06$1@news.onet.pl>, Jerzy wrote:
    > A co jest zapisane w Umowie?
    (było że wyrok sądu nie umowa).

    Co to za wyrok?

    PS. Bądź łaskaw nie cytować cudzych podpisów, bo porządne czytniki
    wycinają je wraz z tekstem w dół od nich i nie bardzo można sie odnieś do
    tego co napisałeś.

    --
    Marcin