  • 1. Data: 2003-10-03 09:22:31
    Temat: Sprawdzić zmarłego dłużnika...
    Od: "freelander" <f...@o...pl>

    ...jak?

    Właśnie, jaką mam gwarancję, że rodzice mojego dłużnika mówią prawdę, że
    zginął w wypadku samochodowym parę tygodni temu. Jak i gdzie uwiarygodnić
    ich informację. Ich syn winien był mojej firmie nie małą sumkę a tej
    sytuacji jestem raczej stratny....no, chyba, że ON nie zginął.
    thx za info

    ... pozdrawiam Marcin ...

  • 2. Data: 2003-10-03 09:41:46
    Temat: Re: Sprawdzić zmarłego dłużnika...
    Od: "kristo" <k...@i...pl>

    Użytkownik "freelander" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ...jak?
    Jeśli faktycznie nie żyje - może warto grzecznie poprosić rodziców o
    ksero/faks skróconego aktu zgonu?
    kristo

  • 3. Data: 2003-10-03 10:08:34
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    kristo wrote:

    > Jeśli faktycznie nie żyje - może warto grzecznie poprosić rodziców o
    > ksero/faks skróconego aktu zgonu?

    problem jest bardzo interesujący. Ja dodam z mojej strony pytanko czy
    zmasy spadkowej dłużnika można próbować odzyskać dług.

    pzdr
    mirek

  • 4. Data: 2003-10-03 10:20:55
    Od: "kristo" <k...@i...pl>

    > problem jest bardzo interesujący. Ja dodam z mojej strony pytanko czy
    > zmasy spadkowej dłużnika można próbować odzyskać dług.
    >
    > pzdr
    > mirek
    Od spadkobierców? Jasne (vidi art 922 kc - "Prawa i obowiązki
    zmarłego(...)"). Ustawodawca jako dziedziczenie ustawowe wprowadził
    dziedziczenie wprost - art. 1012 kc). Nawet przyjecie spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza nie zwalnia z odpowiedzialności za długi
    testatora, a jednynie tę odpowiedzialność ogranicza.

    pozdr
    kristo

  • 5. Data: 2003-10-04 11:14:01
    Od: "freelander" <f...@o...pl>

    OK poprosić rodziców o ksero aktu zgonu, ale jeśli nie jest to ksero zbyt
    wiarygodne, lub go nie mogę otrzymać...hę ?
    thx za odpowiedzi

  • 6. Data: 2003-10-04 11:25:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zaryzykowałbym wniosek do Centralnego Biura Adresowego. Oni udzielają
    odpowiedzi na podstawie bazy danych PESEL, więc jeśli tylko podasz im
    wystarczająco wiele danych, to uzyskasz odpowiedź na piśmie.

  • 7. Data: 2003-10-05 14:45:45
    Od: Jola <""info(no spam)\"@e-windykacja.com.pl usuD (no spam)>

    Witaj

    można złożyc wniosek do USC o wydanie skróconego aktu zgonu, trzeba
    wykazać interes prawny, istnienie zobowiązania jest dobrym argumentem
    pozdrawiam

    * *
    * http://www.e-windykacja.com.pl *
    * Prawniczy serwis informacyjny *
    * *
    ***********************************

  • 8. Data: 2003-10-05 14:52:19
    Od: Jola <""info(no spam)\"@e-windykacja.com.pl usuD (no spam)>

    Witam

    nabycie spadku nastepuje z chwilą śmierci spadkodawcy, od spadkobierców
    można dochodzić zapłaty i można spróbować od rozmów ze spadkobiercami,
    bądź przed sądem, ale potrzebujemy wówczas postanowienia o stwierdzeniu
    nabycia spadku (określa krąg spadkobierców), a gdy nie było takiego
    postanowienia to niestety trzeba samemu złożyć wniosek do sądu o
    stwierdzenie nabycia spadku
    pozdrawiam

    mirek krasnowski wrote:

    > problem jest bardzo interesujący. Ja dodam z mojej strony pytanko czy
    > zmasy spadkowej dłużnika można próbować odzyskać dług.
    >
    > pzdr
    > mirek

    * *

  • 9. Data: 2003-10-05 15:30:20
    Od: "djc" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jola" <""info(no spam)\"@e-windykacja.com.pl usuD (no spam)>
    napisał w wiadomości news:blpb5j$nid$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nabycia spadku (określa krąg spadkobierców), a gdy nie było takiego
    > postanowienia to niestety trzeba samemu złożyć wniosek do sądu o

    Super prawnik :)

  • 10. Data: 2003-10-05 19:17:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rada praktyczna: Poczekać 6 miesięcy. Wówczas już spadkobiercy nie będą
    mogli złożyć żadnego oświadczenia woli w sprawie nabycia spadku i przejmą
    dług. Jak wyskoczysz szybciej, to mogę coś pokombinować. W sumie w
    praktyce, to poza oszczędnościami, nieruchomościami i samochodem trudno
    jest śledzić inne mienie wchodzące w skład masy spadkowej, a to daje spore
    możliwości kombinacji.