  • 1. Data: 2005-07-15 20:59:43
    Temat: L4 a wyjazd nad morze (na 9 dni)?
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Witam
    Parę pytań mojej narzeczonej:

    1. Po jakim czasie od złożenia kolejnego L4 (powyżej 30 dni) można spodziewać
    się kontroli/ wezwania na badanie lekarskie do ZUSu (ile czasu zajmuje im
    "papierkowa" robota z tymże zwolnieniem) ?

    2. Z ilu dniowym wyprzedzeniem ZUS wysyła pismo zawierające datę stawienia się
    na: kontrolę/badanie lekarskie/ złożenie wyjaśnień /ew. uzupełnienie
    dokumentacji, podpisanie
    się na piśmie (np.że nie uzyskuje się żadnych przychodów będąć na chorobowym) ?

    3. Czy można przełożyć termin stawienia się na takiej kontroli/ badaniu
    lekarskim/złożeniu wyjaśnień itp. ?

    4. Czy ZUS przyjmie moje wytłumaczenie i prośbę o przełożenie terminu wizyty,
    jeśli powiem, że pismo od nich odebrałam z poczty w dniu wyznaczonym do
    stawienia się w ZUSie, bo pismo przyjdzie na adres mojego rodzinnego domu a ja
    mieszkam z narzeczonym gdzie indziej (z resztą w domu rodzinnym nie ma nikogo a
    ja potrzebuje opieki), i w związku z chorą nogą nie jeżdżę codziennie aby
    zajrzeć do skrzynki w domu rodzinnym ?

    5. Czy jeśli odebrałabym pismo przed wyznaczonym przez ZUS terminem stawienia
    się, a nie mogę być w ZUSie w danym dniu bo np. mam rehabilitacje, to zadzwonić
    wcześniej do ZUSu, z prośbą o przesunięcie terminu, czy może w danym dniu kiedy
    miałabym się stawić w ZUSie ?

    6. Co ZUS rozumie pod pojęciem na L4 "pacjent może chodzić"? Jakiego obszaru
    dotyczy to "chodzenie"? Bo wiadomo, że ja będąc na L4 będę chodzić na
    rehabilitacje. Czy ZUS może się "przyczepić", że nie ma mnie w domu rodzinnym
    ani u narzeczonego ? Co mi wolno wg. ZUSu w tej kwestii? Czy mogę wogóle gdzieś
    się ruszać poza dom i ośrodek rehabilitacyjny?

    7. Czy przez ewentualne przełożenie terminu stawienia się w ZUSie moje L4 nie
    straci ważności?

    8. Ile czasu ma ZUS na wypłatę chorobowego od daty złożenia przez pracodawcę
    ostatniego wymaganego przez nich dokumentu ?

    Ewentualne porady, co mnie czeka ?

    Zwolnienie lekarskie od 15.06. i będzie prawdopodobnie do końca sierpnia, bo
    czekam w kolejce na rehabilitację, którą rozpocznę dopiero 15.08. Chyba że
    zalatwię sobie gdzieś wcześniej np. poza miejscem zamieszkania (złamana kość
    śródstopia).
    Był to wypadek w pracy (protokół i całość dokumentacji poza lekarską już
    przekazano do ZUSu).

    Będę wdzięczny za wszystkie rzeczowe podpowiedzi.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2005-07-15 22:00:32
    Temat: Re: L4 a wyjazd nad morze (na 9 dni)?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jeżeli zwolnienie lekarskie jest tzw. powypadkowe i konieczna będzie
    rehabilitacja, to ZUS raczej nie będzie kontrolował jego zasadności,
    ale to są tylko moje przypuszczenia.

    wa

  • 3. Data: 2005-07-16 05:54:42
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > to ZUS raczej nie będzie kontrolował jego zasadności,ale to są tylko moje
    > przypuszczenia.

    Też tak myślimy...

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2005-07-27 20:43:40
    Od: "gng" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Też tak myślimy...

    moja kolezanka byla na zwolnieniu przez niemalze cala ciaze (bardzo powazne
    zagrozenie ciazy, praktycznie non stop musiala lezec w lozku) ZUS wezwal ja
    do stawienia sie kiedy byla w 8 miesiacu:////

    to tak dla przykladu, ze z tym ZUSem to nigdy niewiadomo.

    pozdr
    gng