  • 1. Data: 2011-07-04 20:50:51
    Temat: Polsat straszy procedurą windykacyjną
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    1. W maju wypowiedziałem umowę z miesięcznym wypowiedzeniem. /pismo za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru/
    2. Konsultant potwierdził, że okres wypowiedzenia to jeden miesiąc,
    wyliczył kwotę, którą mam zapłacić, zapłaciłem.
    3. Uznałem sprawę za zamkniętą. Z polsatu żadnej korespondencji w
    przedmiotowej sprawie nie otrzymałem. Ani potwierdzenia rozwiązania umowy,
    ani informacji, że okres wypowiedzenia jest dłuższy, niż miesiąc.
    4. Dostałem sms-a z info, że ... zalegam z płatnościami.
    5. Zadzwoniłem. Konsultantka- tym razem już wyraźnie zniecierpliwiona
    powiedziała, że wypowiedzenie jest 3 miesięczne i powołała się na zmianę
    regulaminu /nigdy żadnych aneksów nie podpisywałem/

    6. po kilku dniach dostałem mail:
    ----------
    Uwaga! Minął termin płatności za usługi świadczone przez Cyfrowy Polsat
    S.A.
    <czerwony bold> Wzywamy do uregulowania zadłużenia w kwocie: 39,90 zł.
    </czerwony /bold>

    Kontrakt Do zapłaty
    xxxxxxxx 39,90 zł
    Razem 39,90 zł
    <czerwony> Brak natychmiastowej wpłaty całości zadłużenia spowoduje dalszą
    realizację procedury windykacyjnej.</czerwony>

    Kwotę zadłużenia należy wpłacić na indywidualny numer rachunku bankowego
    odpowiednio dla właściwego kontraktu.
    ------------
    Czy konsultanci są niekompetentni, czy może należy rozmowy z nimi nagrywać
    ??? Te 40 zł to nie problem, problemem jest sposób traktowania klienta.

  • 2. Data: 2011-07-04 23:03:55
    Temat: Re: Polsat straszy procedurą windykacyjną
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > powiedziała, że wypowiedzenie jest 3 miesięczne i powołała się na
    > zmianę regulaminu /nigdy żadnych aneksów nie podpisywałem/

    Więc sprawdź tylko czy ten regulamin który był kiedy podpisywałeś
    przewiduje 1 miesiąc wypowiedzenia.

    Jeśli tak to pisemnie ich powiadom że wypowiedziałeś umowę, zachowując
    termin wypowiedzenia zgodnie z regulaminem Ciebie obowiązującym, że
    dalsze próby wyciągnięcia od ciebie pieniędzy potraktujesz jak próbę
    wyłudzenia, a za wszelkie bezprawne sankcje wobec Ciebie zastosowane
    (typu wpisanie do BIK) - będziesz się domagał odszkodowania przed sądem
    powszechnym.

    Termin wypowiedzenia jest istotnym elementem umowy. Nie można go
    zmienić ot tak sobie - inaczej by wszyscy po nałapaniu klientów
    ustalali termin wypowiedzenia na 20 lat...

    A co do konsultantki - nie warto z nimi rozmawiać. Niestety, w takich
    sytuacjach nagminnie kłamią, wciskają kompletne głupoty, zasłaniają się
    niewiedzą itd - taki mają prikaz z góry żeby zatrzymać klienta za
    wszelką cenę, bądź wyciągnąć jeszcze parę groszy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2011-07-05 10:35:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2011, Marek wrote:

    > Czy konsultanci są niekompetentni,
    > czy może należy rozmowy z nimi nagrywać ???

    To nie jest alternatywa.
    Jak sprawa jest sporna, przyjęcie wersji "2x tak" wydaje się być słuszne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-07-05 10:39:15
    Od: "m0rszczuk" <m...@w...pl>

    radzem pozostać na piśmie

    ba

  • 5. Data: 2011-07-05 11:41:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m0rszczuk" iuupkr$uu7$...@n...onet.pl

    > radzem pozostać na piśmie

    I ja uważam, że zawsze w takich sytuacjach (jak wypowiedzenie umowy)
    warto mieć stosowny papierek. Wziąć przy wypowiedzeniu (nawet domagać
    się w razie potrzeby) i zachować przynajmniej na kilka lat.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-07-05 12:36:29
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedziała, że wypowiedzenie jest 3 miesięczne i powołała się na zmianę
    > regulaminu /nigdy żadnych aneksów nie podpisywałem/

    U mnie w umowie był 3 miesięczny,
    jeśli zmieniali regulamin,
    powinni wysłać listem poleconym, ze albo akceptujesz albo rozwiązujesz umowe

    Mojej babcie wysłali pismo, którego nie rozumiała.
    po miesiącu mi pokazuje a tam,
    ze podnosza cene z 9.9zł do chyba 16zł
    a jak nie pasuje to moge wypowiedzieć umowę z okresem 3 miesięcznym i te 3
    miechy bede płacił
    9.9zł
    a jak pasuje to ze następne FV bedą wyższe,
    nieodpowiadanie na to pismo do do 5 maja napisali jest rownoznaczne z
    akceptacją warunków.

    sprytne z ich strony, a czy legalne?