  • 1. Data: 2021-03-19 21:08:37
    Temat: nie dotyczy kierowców
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W rozporządzeniu o obostrzeniach napisane jest, że kwarantanna i inna
    biurokracja przy przekraczaniu granicy nie dotyczy kierowców.
    Jak udokumentowac, że jest się kierowcą wykonującym przewozy ?

    cytat: kierowców wykonujących przewóz drogowy pojazdami samochodowymi
    lub zespołami pojazdów odopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5tony w transporcie drogowym rzeczy oraz
    niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy;

    Przecież każdy kto ma prawo jazdy może przewozić niezarobkowo jakąś rzecz.

    Czyli w zasadzie ograniczenia w przekraczaniu granicy i biurokracja
    graniczna dotyczy tylko pasażerów (jesli nie są wymienieni jako wyjątki).

  • 2. Data: 2021-03-19 22:26:50
    Temat: Re: nie dotyczy kierowców
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2021 o 21:08, Monika Głowacka pisze:
    > Czyli w zasadzie ograniczenia w przekraczaniu granicy i biurokracja
    > graniczna dotyczy tylko pasażerów (jesli nie są wymienieni jako wyjątki).

    Pasażerów, którzy mają parwo jazdy w sumie też nie, bo przecież mogli
    kawałeczek jhechać i już są kierowcami. Ba, mogli jechać bez prawa
    jazdy, co oczywiście jest wykroczeniem, tym nie mniej nadal chyba
    łatwiej 50 zł mandatu zapłacić, niż 2 tygodnie siedzieć pod kluczem.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-03-20 12:03:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-19 22:26, Robert Tomasik wrote:
    > łatwiej 50 zł mandatu zapłacić, niż 2 tygodnie siedzieć pod kluczem.

    Za prowadzenie bez uprawnień jest 500. 50 to za niemanie dokumentu przy
    sobie. ;)

  • 4. Data: 2021-03-20 12:27:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-19 o 21:08, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy;
    >

    > Przecież każdy kto ma prawo jazdy może przewozić niezarobkowo jakąś rzecz.

    Nie miałem jeszcze okazji trafić na jakąkolwiek kontrolę,
    ale zazwyczaj mam dokument transportowy typu CMR+ specyfikacje
    i to powinno wg mnie załatwiać sprawę- nawet można tam wpisać
    dane kierowcy i nastukać pieczątek, żeby dla urzędasów i policmajstrów
    bardziej wiarygodne było.
    Gorzej jak chcesz udowodnić ustnie, że realizujesz przewóz.

  • 5. Data: 2021-03-20 12:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2021 o 12:27, cef pisze:

    >  Gorzej jak chcesz udowodnić ustnie, że realizujesz przewóz.

    Robert twierdził, że wystarczy założyć plecak wsiąść na rower i już
    jesteś przewoźnikiem.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-03-20 15:49:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-20 o 12:43, Shrek pisze:

    > Robert twierdził, że wystarczy założyć plecak wsiąść na rower i już
    > jesteś przewoźnikiem.

    Robert słynie z dość mocno rozszerzającej interpretacji.

  • 7. Data: 2021-03-20 16:38:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2021 o 15:49, cef pisze:

    > Robert słynie z dość mocno rozszerzającej interpretacji.

    Akurat to było logiczne - przewozisz plecak to jesteś przewożnikiem dla
    odmiany jak plecak:

    - przenosisz, to jesteś przenośnikiem,
    - podnosisz - podnosniekiem,
    - ciągniesz sa tasiemkę - taśmociągiem,
    - pierdolniesz - piedolnikiem,
    - pytasz co robert pierdoli - pytajnikiem:)

    itd.

    --
    Shrek