  • 231. Data: 2007-05-24 08:29:37
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    [...]

    > Zapomnij jednak o sprzedawaniu masowym z półki za niską
    > cenę... W bardzo niektórych przypadkach, gdzie mamy
    > odbiorców-lamerów może się udać, ale to nie zasada.

    Tu się mylisz. W Brazylii podobno można sobie kupić Ubuntu Linux
    (z zasady free) właśnie w taki sposób -- w sklepie, wersję pudełkową.

    > Poza tym, wątek wyszedł nie od tego że można sprzedawać, ale od tego
    > jakie to płatne jest be i że da się spokojnie tworzyć soft bez
    > płacenia przez klienta.

    Może być płatne, może być bezpłatne. W przypadku open source kwestia
    ceny jest drugorzędna.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 232. Data: 2007-05-24 08:47:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Az tak daleko przykladow szukales? Podziwiam. W Polsce tez sprzedaja
    > ubuntu pudelkowe w sklepach.

    Nie szukałem, czytałem wywiad z szefem Canonical.

  • 233. Data: 2007-05-24 17:20:49
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 maja 2007 10:29
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Tu się mylisz. W Brazylii podobno można sobie kupić Ubuntu Linux
    > (z zasady free) właśnie w taki sposób -- w sklepie, wersję pudełkową.

    Przecie napisałem: W bardzo niektórych przypadkach, gdzie mamy
    odbiorców-lamerów może się udać, ale to nie zasada.

    No i nie badałeś jak się sprzedaje. TEORETYCZNIE można kupić w Medialnym
    Marku SuSE czy Mandrivę, ale w praktyce sprzedaje się tego w granicach
    błędu pomiaru zapewne i na półki trafia jako reklama.

    A Ubuntu to w ogóle jest specyficzny przypadek działań człowieka, który ma
    taki nadmiar kasy, że se z nudów buduje coś fajnego.

    > Może być płatne, może być bezpłatne. W przypadku open source kwestia
    > ceny jest drugorzędna.

    pacz mi na usta: wątek wyszedł nie od tego że można sprzedawać, ale od tego
    jakie to płatne jest be i że da się spokojnie tworzyć soft bez
    płacenia przez klienta.

    Nie chodzi o to że OS może być płatne ale o to, że nie ma tak fajnie żeby
    wszystko było darmo.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 234. Data: 2007-05-24 17:27:26
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-05-2007 o 19:20:49 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > No i nie badałeś jak się sprzedaje. TEORETYCZNIE można kupić w Medialnym
    > Marku SuSE czy Mandrivę, ale w praktyce sprzedaje się tego w granicach
    > błędu pomiaru zapewne i na półki trafia jako reklama.

    SuSE to dosc specyficzny "wyjatek". Komercyjna wersja to standard.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 235. Data: 2007-05-24 17:49:53
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Arek napisał(a):

    > Nie wiem jak jest teraz, ale ja swego czasu za 130 złotych (sic!)
    > nabyłem od M$ CAŁY PAKIET ich oprogramowania. Po prostu wszystko,
    > kilkadziesiąt płytek z wszelakim ich softem.
    > To taki pakiet dla dystrybutorów, nie wiem czy dalej jest do dostania.
    > Jeżeli tak to polecam :)

    I tyle powinno kosztować dla każdego a nie tylko dla wybranych,
    taka cena na polskie warunki jest do przyjęcia odrazu spadło
    by piractwo.

    E.

  • 236. Data: 2007-05-24 18:28:19
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 maja 2007 20:33
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > To ja ci mówię, że open source też może być be i też może być płatne.
    > Może być nawet i płatne i be.

    No... Też...

  • 237. Data: 2007-05-24 18:33:15
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    [...]

> [...]

    Może być nawet i płatne i be.

    > Nie chodzi o to że OS może być płatne ale o to, że nie ma tak fajnie

    Wiem. U nas to było na wykładzie z baz danych.

    Nawiasem mówiąc, niedługo później Oracle i IBM uruchomiły dystrybucję
    darmowych silników baz danych (wersja Express) dla niewielkich
    systemów komputerowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 238. Data: 2007-05-24 18:34:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > SuSE to dosc specyficzny "wyjatek". Komercyjna wersja to standard.

    Dla zwykłych użytkowników domowych najlepsze jest teraz chyba Ubuntu.

  • 239. Data: 2007-05-24 18:36:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

    > Wiem. U nas to było na wykładzie z baz danych.

    Oczywiście nie w kontekście pieniędzy :)

  • 240. Data: 2007-05-24 18:42:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

    > Wiem. U nas to było na wykładzie z baz danych.

    Oczywiście nie w kontekście pieniędzy :)

    I jeszcze jedno: czy nie sądzisz, że w sytuacji stałego, trwającego od
    lat 60. kryzysu na rynku oprogramowania zastosowanie w ramach tego
    fragmentu przemysłu odmiennych zasad nie jest przypadkiem uprawnione?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl