    From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja nie ściga...
    Date: Fri, 2 Apr 2004 16:35:44 +0200

    Użytkownik "nome" <n...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c4jpqv$atb$1@topaz.icpnet.pl...
    > bzdura! za zniszczenie mienia (nie wazne, celowe czy nieumyślne) i
    ucieczke
    > z miejsca zdarzenia rowniez ponosi sie odpowiedzialnosc karną...

    > moglby
    >
    > nieistotne. nie powinien odjezdzac z miejsca zdarzenia jak gdyby nic sie
    nie
    > stalo. gdyby nie swiadkowie ktorzy zapisali numer facet pewnie by sie
    wyparl
    > wszystkiego i nie byloby sprawy.

    To raczej nie tak. Jeśli uszkodzenie było niewielkie i sprawca nie zauważył
    co narobił to po prostu pojechał sobie i nie można mówić o ucieczce z
    miejsca zdarzenia (on po prostu nie wiedział o żadnym zdarzeniu).
    Z kolei zniszczenie cudzego mienia, jeśli ma byc ścigane jako przestepstwo,
    musi być UMYŚLNE. Jeśli tak nie jest, to pozostej wyłącznie odpowiedzialność
    cywilna.

    Alek