    From: "Darth Vader" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policja + Radar + Ciekawostka
    Date: Mon, 13 Jun 2005 20:43:43 +0200

    Witajcie ;-)

    Kiedyś kiedy pracowałem w wojsku zajmowałem się dodatkowo legalizacją
    sprzętu pomiarowego i tak ostatnio nasunęło mi się takowe pytanie.

    Zatrzymuje mnie policja i pokazuje na swoim radarku iż jechałem 100km/h. Ja
    jechałem nie więcej niż 80-90km. Nie chciałem się sprzeczać z nimi bo nie
    miałem czasu.
    Jednak dlaczego muszę ufać pomiarom sprzętu który oni posiadają. Często są
    to już stare wysłużone klamoty.
    Jako urządzenie pomiarowe radar powinien posiadać aktualną kartę legalizacji
    okresowej. Dlaczego mam niby płacić mandat jeśli powiedzmy ten ich sprzęt
    nie ma aktualnych badań. Czy mam prawo żądać okazania dokumentu ważności
    legalizacji tego radaru ?? Jeśli nie przy policjancie to czy mogę tego żądać
    w Grodzkim ?? A jeśli mogę żądać w Grodzkim to jak mam się zabezpieczyć aby
    mi chłopaki nie podmienili innego sprzęta ;-)

    Myslę iż temat ciekawy do rozpatrzenia. Co o tym myślicie ??

    Darth