  • 21. Data: 2020-05-25 13:15:33
    Temat: Re: Pojemność systemu PESEL
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > A nie lepiej 12, 24, 36 po miesiacach?

    Nie przejdzie bo w polu miesiąca urodzenia jest *już* kodowane stulecie
    urodzin.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2020-05-25 14:28:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.05.2020 o 02:18, J.F. pisze:

    >Sądzę, że ciężko by było. Normalnie mało kto ma po dacie urodzenia
    >"2".

    Bo normalnie to mamy ok pol mln dzieci rocznie, czyli ~1500 dziennie,
    obu plci.

    Ale 4000 wyszukac w Europie to nie wydaje sie niewykonalne ... namowic
    ich do chwilowej emigracji do Polski moze byc wiekszy problem.

    Albo w ogole przerzucic na nastepny dzien ... tylko czy inne systemy
    korzystajace z numeu pesel nie zakladaja ze data urodzenia sie zgadza
    z numerkiem .

    J.

  • 23. Data: 2020-05-25 18:58:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5ecba85d$0$560$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Nie, bowiem 20 dodaje się osobom urodzonym w XXI wieku. 80 dodawało się
    >tym w XIX wieku.

    http://www.algorytm.org/numery-identyfikacyjne/pesel
    .html
    dla lat 1800 - 1899 - 80
    dla lat 1900 - 1999 - 0
    dla lat 2000 - 2099 - 20
    dla lat 2100 - 2199 - 40
    dla lat 2200 - 2299 - 60

    Oficjalnie PESEL ma 41 lat, ktoś zakłada jego istnienie
    jeszcze 279 lat...

    Arek

  • 24. Data: 2020-05-25 19:05:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5eca8eed$0$512$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Można policzyć jak mało prawdopodobne, ale tak znikomo, że nikmu się nie
    >chce nad tym myśleć.

    Sprawdźcie na swoich numerach, czy ktos ma 5. cyfrę od końca
    większą niż 5 ?

    Arek

  • 25. Data: 2020-05-25 19:14:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Albo w ogole przerzucic na nastepny dzien ... tylko czy inne
    > systemy korzystajace z numeu pesel nie zakladaja ze data urodzenia
    > sie zgadza z numerkiem .

    Oczywiście ze tak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 26. Data: 2020-05-25 23:52:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2020 o 19:14, Budzik pisze:

    > Oczywiście ze tak.

    Skoro da się skorelować dodawanie do miesięcy, to do dni nie problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-05-26 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Skoro da się skorelować dodawanie do miesięcy, to do dni nie
    > problem.

    Oczywiście. Trzeba tylko uaktualnic wszystkie programy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 28. Data: 2020-05-26 08:33:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.05.2020 o 06:59, Budzik pisze:

    > Oczywiście. Trzeba tylko uaktualnic wszystkie programy.

    Tylko nie ma chwilowo takiej potrzeby.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-05-26 11:45:36
    Temat: Re: Pojemno??ystemu PESEL
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 May 2020 18:58:40 +0200, Arek napisał(a):

    > Oficjalnie PESEL ma 41 lat, ktoś zakłada jego istnienie
    > jeszcze 279 lat...

    Słońce będzie prawdopodobnie świecić przez ok. 10 mld lat, więc obecne
    rozwiązania - patrząc w dłuższej perspektywie - na długo nie wystarczą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2020-05-27 14:42:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 maja 2020 19:04:44 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

    > Sprawdźcie na swoich numerach, czy ktos ma 5. cyfrę od końca
    > większą niż 5 ?

    Piątą od końca to raczej nie będzie większa niż 2 - po wojnie max. rocznych urodzin
    to niecałe 800k - więc jest szansa, że danego dnia urodziło się więcej niż 2k - ale
    na 3 raczej szansy już nie ma.
    Obecnie ledwo już jest szansa na 1 - 2019 to ok. 375k urodzeń.

    Ew. jeszcze można się poprzyglądać czwartej cyfrze od końca.