  • 11. Data: 2020-05-24 18:44:47
    Temat: Re: Pojemność systemu PESEL
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > A cyfra kontrolna sie policzy z ilości kreseczek :-D

    Jeśli z systemu dziesiętnego przejdzie się na model cyfra lub litera
    (wspólna dla alfabetu polskiego i angielskiego)
    to pierwszy znak może określać "model" numeru PESEL.
    0:9 - stary/obecny model wyłącznie z cyframi dziesiętnymi
    literka - jeden z nowych modeli

    W szczególności może być np. literka na PESEL dla obcokrajowca bez
    obywatelstwa RP3 na potrzeby jednolitego sprawdzania prawa do usług NFZ.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2020-05-24 20:29:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A cyfra kontrolna sie policzy z ilości kreseczek :-D

    A coś by sie zmeiniło w systemie liczenia cyfry kontrolnej gdyby literom
    przypisac odpowiednie wartosci od 1 w góre?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 13. Data: 2020-05-24 21:25:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.05.2020 o 18:26, A. Filip pisze:

    > Jak zamiast 4 cyfr dziesiętnych będą
    > cyfry szesnastkowe [0123456789abcdf] będzie 32_768
    > cyfry 32-ójkowe będzie 524_288
    >
    > Z "nadmiaru ostrożności" można zrobić przepis że "za pięć lat"
    > te pola będą mogły być nie cyframi dziesiętnymi ale cyframi
    > 32-ójkowymi (10 cyfr i 22 litery).
    >
    > Cały pic w praktyce polega na upierdliwych zmianach w różnych
    > programach *nie tylko w urzędach* by akceptowały także
    > PESEL Nowego Wzoru.

    Prościej dodać 33 i 66 do dnia urodzenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-05-24 21:54:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2020 o 15:59, Budzik pisze:

    > Ale przeciez stare numery nie sa zwalniane wiec nie chodzi o to ile osób
    > jest na raz. Ale zapas jest i tak spory. :)
    > Poza tym kolega nie pytał o cała pojemnosc a o pojemnosc jednego dnia.
    > W PL umiera srednio 1100 osób dziennie.
    > Trzeba przyznac ze to rzeczywiście malo prawdopodobne zeby nagle urodziło
    > sie 5000 chłopców lub 5000 dziewczynek (nawet doliczajac napływanie
    > ludzi)
    > Ale czy niemozliwe?

    Niemożliwe - ustali się limity porodów w NFZ i po problemie:P

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-05-25 02:18:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 May 2020 17:12:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Można policzyć jak mało prawdopodobne, ale tak znikomo, że nikmu się nie
    > chce nad tym myśleć.

    A jakby tak zorganizowac akcje obalania systemu i zorganizowac tych 4
    tys cudoziemcow lub cudoziemek urodzonych jednego dnia ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-05-25 07:11:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2020 o 02:18, J.F. pisze:

    > A jakby tak zorganizowac akcje obalania systemu i zorganizowac tych 4
    > tys cudoziemcow lub cudoziemek urodzonych jednego dnia ? :-)
    >
    > J.

    Sądzę, że ciężko by było. Normalnie mało kto ma po dacie urodzenia "2".
    Ale gdyby nawet, to pewnie najprościej byłoby dokładać - jak już pisałem
    - 33 i 66 po dniach urodzenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-05-25 10:22:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Nikt nie wymyśla procedury, bowiem przy średnim wieku życia około 80 lat
    > system wystarcza na zaewidencjonowanie nieco poniżej 300 mln. obywateli,
    > czyli z 10 razy więcej, niż mamy.

    Problem jest taki, że obecnie każdy zagraniczny pracownik musi wyrobić
    sobie taki numer....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 18. Data: 2020-05-25 12:10:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Problem jest taki, że obecnie każdy zagraniczny pracownik musi wyrobić
    > sobie taki numer....

    No ale i tak mamy spory zapas.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2020-05-25 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Sądzę, że ciężko by było. Normalnie mało kto ma po dacie urodzenia
    > "2". Ale gdyby nawet, to pewnie najprościej byłoby dokładać - jak
    > już pisałem - 33 i 66 po dniach urodzenia.

    A nie lepiej 12, 24, 36 po miesiacach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 20. Data: 2020-05-25 13:13:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.05.2020 o 12:59, Budzik pisze:

    > A nie lepiej 12, 24, 36 po miesiacach?

    Nie, bowiem 20 dodaje się osobom urodzonym w XXI wieku. 80 dodawało się
    tym w XIX wieku.

    --
    Robert Tomasik