    From: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podział spadku
    Date: Wed, 4 Jan 2006 10:17:03 +0100

    Próbuję ustalić jak ma wyglądać podział spadku i jak sporządzić
    wniosek o nabycie spadku do sądu - narazie ciężko mi idzie więc
    proszę o pomoc. Sytuacja jest następująca:
    1. Zmarł mój ojciec - jestem jego jedynym dzieckiem
    2. Mama żyje i w chwili śmierci była z nim w związku małżeńskim
    (normalnie - bez separacji czy rozwodu w toku, ze wspólnotą majątkową).
    3. Ojciec w chwili śmierci miał dwie siostry - brak innych krewnych ani
    ich zstępnych.
    4. Nie ma testamentu.

    Moje pytanie brzmi jak będzie wyglądał podział spadku w takiej sytuacji ?
    Jakie pisma i gdzie trzeba złożyć ? (może wzory pism ?)

    Narazie znalazłem linki:
    A.http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=5
    B. http://prace.sciaga.pl/10691.html

    Jeśli dobrze rozumiem ja i mama należymy do pierwszej grupy spadkobierców
    a siostry ojca do drugiej grupy. Pod linkiem "B" piszą:
    ***
    Spadkobiercy ustawowi zostali podzieleni na grupy dochodzące kolejno do
    dziedziczenia ustawowego. Przy czym spadkobiercy należące do grupy dalszej
    dochodzą do dziedziczenia dopiero wówczas, gdy nie ma spadkobierców
    należących do grupy bliższej.
    ***
    Rozumiem z tego że do spadku dochodzę tylko ja i mama. Ale pod linkiem "A"
    jest przykład gdzie małżonek (I grupa) dziedziczy wspólnie z rodzeństwem i
    rodzicami
    zmarłego (II grupa). Jestem trochę zdezorientowany :-(

    --
    Jan Słupicki