  • 1. Data: 2003-03-21 11:03:50
    Temat: Podział majątku spadkowego
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

    Dwoje dzieci odziedziczyło w drosze spadku majątek po ojcu (spółdzielcze
    własnościowe prawo do mieszkania, samochód z 1988 r, wyposażenie
    mieszkania. Odbyła się już rozprawa sądowa w wyniku której ustalono, że
    każde z dzieci jest spadkobiercą 1/2 majątku. Wyrok uprawomocni się za 3
    tygodnie.

    I pytanie - co dalej? Czy korzystniej jest wnieść sprawę o drugą rozprawę
    sądową, która dokona podziału majątku, czy też lepiej załatwić to u
    notariusza?
    Dodam jeszcze, że nie ma do końca zgody pomiędzy dziećmi - pewne jest, że
    jedno z nich otrzyma mieszkanie (to w zasadzie jest już ustalone) jednak
    rodzeństwo nie może dojść do porozumienia jeżeli chodzi o termin spłaty
    wartości połowy mieszkania.

    Jak wyglądają tego typu sprawy? Jakie terminy orzekają sądy?

    Muszę teraz opłacić podatek od spadku, a tak naprawdę nie wiadomo, kiedy
    rzeczywiście otrzymam spadek. W zeznaniu podatkowym mam określić wartość
    mieszkania i samochodu ("wyssać z palca") - czy urzędy publikują gdzieś
    swoje tabele wartości rzeczy?

    Dziękuję za wszelką pomoc
    Wera

  • 2. Data: 2003-03-21 11:25:39
    Temat: Re: Podział majątku spadkowego
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Weronika Orzel wrote:
> [...]
    > jedno z nich otrzyma mieszkanie (to w zasadzie jest już ustalone) jednak
    > rodzeństwo nie może dojść do porozumienia jeżeli chodzi o termin spłaty

    Szybciej u notariusza, ale do tego trzeba zgodnego podziału. W ądzie
    będzie dłużej..

    > Jak wyglądają tego typu sprawy? Jakie terminy orzekają sądy?

    Na to pytanie nie ma odpowiedzi...

> [...]
    > rzeczywiście otrzymam spadek. W zeznaniu podatkowym mam określić wartość
    > mieszkania i samochodu ("wyssać z palca") - czy urzędy publikują gdzieś

    czy publikują to wątpię, ale na pewno mają, więc jeśli się spytasz to
    podadzą "oczekiwaną wartość"

    KG