  • 1. Data: 2008-07-02 13:42:32
    Temat: Podwójne ubezpieczenie.
    Od: bluesbar <d...@g...com>

    Kupiłem samochód w którym polisa oc PZU konczyła sie w dniu nabycia
    pojazdu. Następnego dnia udałem się do znajomej agentki
    ubezpieczeniowej w innej ubezpieczalni i wykupiłem pakiet OC AC NW .
    Tego samego dnia wypowiedziałem umowę OC z PZU (teraz już wiem że
    rozpoczęła już bieg nowa 12 miesięczna umowa). Z PZU otrzymałem
    zwykłym listem informację ze wypowiedzenie nie ma skutku prawnego bo
    jest po czasie (inaczej nie mogło być bo 24h przed końcem
    ubezpieczenia nie wiedziałem ze akurat to auto kupię) .Teraz dostałem
    wezwanie do zapłaty także listem zwykłym. Samochód kupiłem na firmę
    spółkę cywilną której jestem wspólnikiem drugim wspólnikiem jest zona.
    W dowodzie rejestracyjnym oraz w nowej polisie którą wykupiłem
    figurujemy z żoną jako ubezpieczeni.Z kolei polisa która automatycznie
    się wznowiła jest na spółkę zresztą nazwa na niej jest niepełna a
    adres ma zły numer mieszkania a kwota składki nie uwzględnia żadnych
    zniżek i wynosi tyle ile zapłacił poprzedni właściciel a w PZU po
    poprzednim aucie mam pełne zniżki.
    Czy jest sposób aby podważyć ważność polisy PZU, a jeśli nie czy mogę
    ich zmusić aby te zniżki zostały uwzględnione? Wtedy kwota składki
    byłaby do przełknięcia.
    Czy gdyby kwota składki płacona przez poprzedniego właściciela
    wynosiła np 100 tys zł to ja też musiałbym ją zapłacic???

  • 2. Data: 2008-07-02 14:04:06
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bluesbar" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    po mojemu to skoro polisa konczyla sie w dniu kupna, to moglabyc przedluzona
    tylko i wylacznie na starego wlasciciela, poniewaz w momencie przedluzania
    polisy, pzu nawet nie wiedzialo ze auto zmienilo wlasciciela i tobie jak
    najbardziej przysluguje prawo do jej wypowiedzenia

    co do kwoty stawki to pzu znowu sie cos pomerdalo, po kupnie samochodu
    mozesz przejac polise, ale nastepuje przekalkulowanie stawki na nowego
    wlasciciela

    takze probuja cie zrobic w balona, jednym slowem wuludzic kase

  • 3. Data: 2008-07-02 18:52:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen w <news:g4g1td$4di$1@news2.task.gda.pl>:

    > Użytkownik "bluesbar" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > po mojemu to skoro polisa konczyla sie w dniu kupna, to moglabyc przedluzona
    > tylko i wylacznie na starego wlasciciela

    No tak i nie, ponieważ

    > poniewaz w momencie przedluzania polisy, pzu nawet nie wiedzialo ze auto
    > zmienilo wlasciciela i tobie jak najbardziej przysluguje prawo do jej
    > wypowiedzenia

    Co ma piernik do wiatraka...

    PZU z automatu zawarło umowę -- z nowym właścicielem, tylko tego nie
    wiedziało, jak napisałeś.

    <cite>
    Art. 31.
    1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z
    upływem 30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
    Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.

    Art. 28.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień
    przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie
    zakładu ubezpieczeń o jej
    wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12
    miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
    </cite>

    TU interpretuja to tak, że czas na wypowiedzenie OC umowy na nabyty pojazd
    upływa z końcem 30 dnia, ale jeżeli data końca umowy przypada wcześniej to
    stosuje się art. 28. i czas sie skraca, a w przypadku szczególnym (jak
    właśnie dyskutowany) nie ma możliwości wypowiedzenia.

    Uzasadniają to tym, iż tak na prawdę są to dwie różne umowy ubezpieczenia i
    "stara" umowa już nie obowiązuje, więc nie można jej wypowiedzieć.

    IMO gdyby udał sie do PZU w dniu nabycia i wypowiedział to nie byłoby
    problemów (większych), a tak wygląda na to, że nabywca sie zgapił...

    Mógł również nabyć pojazd dzień później i mieć pełne 30 dni na
    wypowiedzenie.

    > co do kwoty stawki to pzu znowu sie cos pomerdalo, po kupnie samochodu
    > mozesz przejac polise, ale nastepuje przekalkulowanie stawki na nowego
    > wlasciciela

    Na żądanie!
    Art. 31.

    2. W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład
    ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu
    udzielanej
    ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z
    uwzględnieniem zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających,
    w ramach obowiązującej taryfy składek.
    *W przypadku gdy nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej*
    *kalkulacji należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej*
    *dokonania.*

    IMHO to jest jedyne wyjście, żeby stracić jak najmniej, jeżeli "nowe" TU nie
    zgodzi sie na anulowanie umowy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-07-02 20:09:23
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Co ma piernik do wiatraka...

    zasadnicz duzo, bo

    > PZU z automatu zawarło umowę -- z nowym właścicielem, tylko tego nie
    > wiedziało, jak napisałeś.

    przeczytaj teraz co sam zacytowales

> [...]
    > zakładu ubezpieczeń o jej
    > wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12

    jak sam widzisz on kupil samochod w ostatnim niu polisty, co oznacza ze wg
    powyzszego umowa juz byla przedluzona na poprzdniego wlasciciela

> [...]
    > stosuje się art. 28. i czas sie skraca, a w przypadku szczególnym (jak
    > właśnie dyskutowany) nie ma możliwości wypowiedzenia.

    i nie moze byc takiej mozliwosci ze jestes zmuszony do wykupienia u nich
    polisy bez mozliwosci wypowiedzenia

    > Uzasadniają to tym, iż tak na prawdę są to dwie różne umowy ubezpieczenia
    > "stara" umowa już nie obowiązuje, więc nie można jej wypowiedzieć.

    uzasadniac sobie moga, ale jest to zwykle oszustwo i namiejscu pytajacego
    bym nie popuscil

    > IMO gdyby udał sie do PZU w dniu nabycia i wypowiedział to nie byłoby
    > problemów (większych), a tak wygląda na to, że nabywca sie zgapił...

    nabywca sie nie zagapil, tylko pzu chce go okrasc

    > Mógł również nabyć pojazd dzień później i mieć pełne 30 dni na
    > wypowiedzenie.

    mogl ale tego nie zrobil, przepisy jasno mowia ze ma 30 dni na wypowiedzenie
    umowy i juz

    > IMHO to jest jedyne wyjście, żeby stracić jak najmniej, jeżeli "nowe" TU
    > nie
    > zgodzi sie na anulowanie umowy

    a ja mysle ze nie, bo po pierwsze ma 30 dni na wypowiedzenie, po drugie w
    mysl art. ktory sam przytoczyles, umowa juz byla zawarta na starego
    wlasciciela, po trzecie ma wykupione oc wiec jedno moze wypowiedziec
    w ostatecznosci moze isc do sadu i mysle ze w koncu ktos to powinien zrobic,
    poniewaz jest tu powazna luka prawna ktora ktos w koncu powinien naprawic

  • 5. Data: 2008-07-02 20:39:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > momencie przedluzania polisy, pzu nawet nie wiedzialo ze auto zmienilo
    > wlasciciela i tobie jak najbardziej przysluguje prawo do jej wypowiedzenia

    Polisa przechodzi na nowego właściciela w momencie kupna samochodu,
    zatem przedłużona zostaje również na nowego właściciela, nawet jeśli PZU
    nie zdaje sobie z tego jeszcze sprawy.

    > takze probuja cie zrobic w balona, jednym slowem wuludzic kase

    Obawiam się, że nie. Po prostu ubezpieczony padł ofiarą zbyt
    opiekuńczej ustawy. Jest to jeden z efektów przymusowych ubezpieczeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-07-02 20:43:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Szerszen w <news:486be076$0$29700$f69f905@mamut2.aster.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > jak sam widzisz on kupil samochod w ostatnim niu polisty, co oznacza ze wg
    > powyzszego umowa juz byla przedluzona na poprzdniego wlasciciela

    Przedlużona? Przecież napisałem wyraźnie i zacytowałe, że nie ma czegoś
    takiego jak _przedłużenie_

    > i nie moze byc takiej mozliwosci ze jestes zmuszony do wykupienia u nich
    > polisy bez mozliwosci wypowiedzenia

    Z pretensjami do Sejmu proszę a nie do mnie. Ewentualnie trzeba właczyć
    myślenie i nie dawać sie łapac na niedomówienia -- vide kupić dwa dni
    wcześniej, albo dzień poźniej

    > uzasadniac sobie moga, ale jest to zwykle oszustwo i namiejscu pytajacego
    > bym nie popuscil

    I co z tego, że widać "burasa" w obowiązującym prawie, słoń jaki jest każdy
    widzi.

    > nabywca sie nie zagapil, tylko pzu chce go okrasc

    Nie masz IMHO wsparcia w żadnym przepisie, więc nie oskarżaj PZU, bo możesz
    tego żałować...

    > mogl ale tego nie zrobil, przepisy jasno mowia ze ma 30 dni na wypowiedzenie
    > umowy i juz

    To może tak:
    zawarłeś umowę terminową, skończyła się wczoraj (pomińmy fakt, że z mocy
    prawa _kolejna_ umowa została zawarta dzisiaj) -- powiedz, jak chcesz
    wypowiedziec umowę, która juz jest niewaktualna?

    > a ja mysle ze nie, bo po pierwsze ma 30 dni na wypowiedzenie,

    Umowy terminowej...

    > po drugie w
    > mysl art. ktory sam przytoczyles, umowa juz byla zawarta na starego
    > wlasciciela,

    <q>
    na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy.
    </q>

    Gratulujue wybiórczego czytania i usiłownia włożenia swojej koncepcji w
    paszcze interlokutora

    > po trzecie ma wykupione oc wiec jedno moze wypowiedziec

    Zasady wypowiedzenia są opisane w ustawie. Jestes pewien, że może -- i
    które?

    > w ostatecznosci moze isc do sadu i mysle ze w koncu ktos to powinien zrobic,
    > poniewaz jest tu powazna luka prawna ktora ktos w koncu powinien naprawic

    Aaaa... Czyli jednak przyznajesz, że to ustawodawca czegos zaniedbał, a nie,
    że białe jest czarne, i odwrotnie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-07-02 22:05:10
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 2 Jul 2008 06:42:32 -0700 (PDT), bluesbar wrote:

    > Kupiłem samochód w którym polisa oc PZU konczyła sie w dniu nabycia
    > pojazdu.

    "Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy PZU bezprawnie żąda
    składek OC od kierowców, którzy postanowili zerwać umowę z
    ubezpieczycielem."

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,53308
    73,PZU_naciaga_na_polisy_.html

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2008-07-03 04:51:32
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Przedlużona? Przecież napisałem wyraźnie i zacytowałe, że nie ma czegoś
    > takiego jak _przedłużenie_

    skoro czepiasz sie slowek, niech ci bedzie zawarta, ale rowniez na
    poprzedniego wlasciciela, nie mogla byc zawarta na niego, bo on dla pzu nie
    istnial, no chyba ze pazu zawiera umowy z data wsteczna, w co watpie

    > Z pretensjami do Sejmu proszę a nie do mnie. Ewentualnie trzeba właczyć
    > myślenie i nie dawać sie łapac na niedomówienia -- vide kupić dwa dni
    > wcześniej, albo dzień poźniej

    sejm zatwierdzil bubla to fakt, ale nawt w tym bublu jest mowa o
    ubezpieczeniu liczba pojedyncza, on ma dwa, wiec jak najbardziej moze jedno
    rozwiazac

    > Nie masz IMHO wsparcia w żadnym przepisie, więc nie oskarżaj PZU, bo
    > możesz
    > tego żałować...

    mam, masz miec ubezpieczeni, on ma, a pzu chce go naciagnac na drugie nie
    majac do tego zadnych podstaw

> [...]
    > prawa _kolejna_ umowa została zawarta dzisiaj) -- powiedz, jak chcesz
    > wypowiedziec umowę, która juz jest niewaktualna?

    skoro jest nieaktualna, to jej nie ma, nie ma czego wypowiadac i za co
    placic, proste jak konstrukcja cepa

    > <q>
    > na nabywcę pojazdu
    > przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy.
    > </q>

    a nabywca ma prawo ja wypowiedziec w ciagu 30 dni od kupna pojazdu i mozemy
    sie tak krecic w kolko

    > Gratulujue wybiórczego czytania i usiłownia włożenia swojej koncepcji w
    > paszcze interlokutora

    no coz, stosuje ta sama retoryke co pzu :)

    > Zasady wypowiedzenia są opisane w ustawie. Jestes pewien, że może -- i
    > które?

    ktore mu sie podoba, a najpewniej to ktorego nie zawieral i ktorego koniec
    zglosil w mysl przepisow

    > Aaaa... Czyli jednak przyznajesz, że to ustawodawca czegos zaniedbał, a
    > nie,
    > że białe jest czarne, i odwrotnie.

    a czy ja twierdze ze prawo w tej matrii jest ok, jest bublem, ale nadal
    twierdze ze mowi o jednym ubezpieczeniu, to po pierwsze, a po drugie, ze
    wzmiankowana umowa byla wznowiona/zawarta jeszcze na starego wlasciciela i
    nie mogla byc zawarta na niego, z 2 powodow, nie zostala wypowiedziana w
    przedostatnim dniu, co automatycznie skutkuje jej pononym zawarciem na
    _starych_warunkach_ a po drugie dla pzu on zaistnial w pierwszym dniu
    dzialania nowej umowy, wiec nie mogla byc na niego

    jak dla mnie ewidentne oszustwo

  • 9. Data: 2008-07-03 04:56:00
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Polisa przechodzi na nowego właściciela w momencie kupna samochodu, zatem
    > przedłużona zostaje również na nowego właściciela, nawet jeśli PZU nie
    > zdaje sobie z tego jeszcze sprawy.

    co nie zmienia faktu ze ustawa pozwala mu z niej zrezygnowac

  • 10. Data: 2008-07-03 07:04:31
    Od: bluesbar <d...@g...com>

    Nawet jeżeli faktycznie stara umowa z PZU zakończyła się jako umowa
    poprzedniego właściciela gdyż żadna z stron sprzedający i kupujący nie
    zdążyli w ustawowym terminie jej wypowiedzieć i zawarta została nowa
    umowa na starego właściciela ja w swojej niewiedzy na wypowiedzeniu
    wpisałem numer starej polisy, czyli nowej nie wypowiedziałem tylko
    starą - bezskutecznie bo już nie działała.Minęło 30 dni na nowej
    umowie PZU na starego właściciela i nie ma już możliwości jej
    wypowiedzenia.

    A więc wnioskując z tego co znalazłem w internecie i waszych
    odpowiedzi mam następujące możliwości:
    1. Najłagodniejsza - rekalkulować składkę w PZU , przy moich
    maksymalnych zniżkach zrobi się z tego coś ponad 300 zł, po czym
    poprosić nowego ubezpieczyciela o odstąpienie od umowy OC i zwrot
    składki (pewnie mała szansa na odstąpienie jest to pakiet OC AC NW)
    2. Zwrócić sie do PZU o zaniechanie poboru składki (mała szansa).
    3. Iść do sądu (w powodzenie tego pomysłu raczej nie wierzę bo w
    prawie mam słabe poparcie plus koszty , na pewno na tym stracę)

    jeszcze jakieś możliwości się wam nasuwają?