    From: "Prezes" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podwójne OC - wezwanie do zapłaty
    Date: Wed, 21 Nov 2007 23:15:00 +0100

    Witam Sznownych Grupowiczów !!!

    Zwracam się z prośbą o pomoc w następującej sprawie:

    Zakupiłem samochód w autokomisie 07.09.2005 roku. Samochód ten wcześniej
    autokomis kupił od pierwszego właściciela w dniu 31.08.2005 r. (zakup został
    potwierdzony umową kupna - sprzedaży). Od autokomisu razem z fakturą zakupu
    otrzymałem polisę ubezpieczenia OC zawartą na okres od 07.09.2005 do
    06.10.2005 r. w "Warcie". Samochód został przeze mnie przerejestrowany
    09.09.2005 r., w tym samy dniu zawarłem ubezpieczenie OC w PZU na okres 12
    m-cy. Natomiast 16.09.2005 wypowiedziałem umowę OC w "Warcie".

    W dniu wczorajszym 20.11.2007 r. otrzymałem korespondencje z TU ALIANCE -
    pierwsze wezwanie do zapłaty polisy OC za okres od 06.09.2005 do 05.09.2006
    r. w kwocie 318,00, która jest automatyczną wznowieniem polisy. Innych
    informacji i wyjaśnień w przesłanym pisemku nie znajduje. Wezwanie nie
    zostało przez nikogo podpisane i przesłane zwykłym listem. Nie zostałem
    poinformowany przez komis że takie ubezpieczenie istnieje, czy istniało, bo
    podejrzewam że skoro komis wykupił polisę 30-dniową uznał, że "stara" polisa
    wygasła 05.09.2005, kiedy tymczasem została ona automatycznie wznowiona.

    Moim zdaniem wezwanie jest bezpodstawne. Data wymagalności to 05.09.2005r
    czyli okres kiedy właścicielem samochodu był komis, i to od niego TU Allianz
    powinno dochodzić spłaty zaległości.

    W jaki sposób i z czyją ewentualną pomocą najskuteczniej dochodzić swoich
    praw ?

    Z lektury zasobów netu domniemam, ze nie będzie to prosta sprawa, ale chyba
    nie beznadziejna.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

    pozdrawiam

    Prezes