  • 1. Data: 2002-04-08 11:21:08
    Temat: Podstawa prawna przedawniania mandatow
    Od: <l...@h...com>

    Witam,
    1.Wedlug mojej wiedzy mandaty policyjne przedawniaja się po trzech latach.
    Znalazlem wiec w KC artykul 118, który mowi
    "Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat
    dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z
    prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
    Nie mogę jednak znalezc wytlumaczenia dlaczego mandaty mialyby być swiadczeniami
    okresowymi. Może istnieja inne artykuly precyzujace pojecie "przepis
    szczegolny"?
    Będę wdzieczny za pomoc w ustaleniu przepisow prawnych regulujacych ta kwestie.
    2. Czy na tej grupie istnieje również archiwum tematyczne obok chronologicznego?
    Pzdr
    Leszek

  • 2. Data: 2002-04-08 11:51:02
    Temat: Re: Podstawa prawna przedawniania mandatow
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 8 Apr 2002 l...@h...com wrote:

    >+ Witam,
    >+ 1.Wedlug mojej wiedzy mandaty policyjne przedawniaja się po trzech latach.
    >+ Znalazlem wiec w KC artykul 118, który mowi

    Ja tam specjalistą nie jestem, ale IMHO mandat to nie jest
    umowa cywilna ;> tylko wynik postępowania o WYKROCZENIE !
    Jest takie coś jak Kodeks wykroczeń ?? -;)
    [...]
    >+ 2. Czy na tej grupie istnieje również archiwum tematyczne obok chronologicznego?

    A może by tak wyszukiwarką ??
    groups.google.com -> zaawansowane, wpisać grupę i słowa
    kluczowe. Niestety nie obsługuje znaków zastępczych i trzeba
    "wyrażać się" :] np: "mandat mandatu mandatem mandaty mandatami"
    zamiast napisać "mandat*"
    -:(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-08 11:52:44
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
    | Nie mogę jednak znalezc wytlumaczenia dlaczego mandaty mialyby być

    KC reguluje stosunki cywilnoprawne, a mandat takiego nie tworzy.

    Marcin.