  • 1. Data: 2002-04-08 10:08:11
    Temat: Pirackie CD
    Od: "And" <a...@l...pl>

    Jako naiwniak zamówiłem w internecie od gościa płytkę CD. Sądziłem, że jest
    to płyta legalna. Na myśl mi nie przyszło, że można wystawić na stronie spis
    programów ze swoimi danymi osobowymi i zeby były to piraty.
    Dostałem przesyłkę pocztową za pobraniem i dopiero po otworzeniu przesyłki
    okazało się że jest to pirat. Zapłaciłem więc za płytę piracką piratowi
    jeszcze o tym nie wiedząc. Nie chcę więc tej płyty ale wiem, że nie odzyskam
    już pieniędzy - to jest mały problem. Natomiast gdyby pirat został złapany
    to mogę być oskarżony o nabycie pirackiego oprogramowania. Nie chcę robić
    zamieszania wokół tej sprawy ale co mogę zrobić żeby wyeliminować taką
    ewentualność. Myślę że dotyczy to nie tylko mnie.

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-04-08 13:12:54
    Temat: Re: Pirackie CD
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, And wrote:

    > Jako naiwniak zamówiłem w internecie od gościa płytkę CD. Sądziłem, że jest
    > to płyta legalna. Na myśl mi nie przyszło, że można wystawić na stronie spis
    > programów ze swoimi danymi osobowymi i zeby były to piraty.

    Hehe, fajne usprawiedliwienie - wiesz ile jest takich stron?

    Gdybyś kupił na Allegro, to jeszcze rozumiem...

> [...]
    > to mogę być oskarżony o nabycie pirackiego oprogramowania. Nie chcę robić

    Możesz, ale nie musisz.

    > zamieszania wokół tej sprawy ale co mogę zrobić żeby wyeliminować taką
    > ewentualność. Myślę że dotyczy to nie tylko mnie.

    Pozbyć się płyty - nie ma dowodu, nie ma przestępstwa.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-08 14:20:55
    Od: "And" <a...@l...pl>

    > Hehe, fajne usprawiedliwienie - wiesz ile jest takich stron?
    >
    > Gdybyś kupił na Allegro, to jeszcze rozumiem...

    Teraz to wiem, ale jak można sprawdzić co dostałem zanim jeszcze rozpakuję
    paczkę (czyli zapłacę za nią i podpiszę że ją przyjąłem).
    Nie ma na to sposobu.

    > Możesz, ale nie musisz.

    > Pozbyć się płyty - nie ma dowodu, nie ma przestępstwa.

    Ale zawsze można pobrać wyciąg z przelewów, które trafiały do pirata i tam
    są moje dane.
    Czy na tej podstawie można kogoś oskarżyć że kupił płytę piracką. Mogło to
    byc zupełnie coś innego. Nie jest na pobraniu pocztowym napisane, że to za
    spiraconą płytę, ale każdy się domyśla, że tak było.

    Pozdrowienia
    Andrzej

  • 4. Data: 2002-04-08 14:54:54
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    > byc zupełnie coś innego. Nie jest na pobraniu pocztowym napisane, że to za
    > spiraconą płytę, ale każdy się domyśla, że tak było.

    To już chyba lekka paranoja. Wyrzuć pirata, a jak sie stanie to, czego się
    obawiasz i powiesz prawdę, to zapewniem Cię, że nie pójdziesz siedzieć:)
    Nooo... chyba, że przy okazji rewizji znajdą u Ciebie 100 innych pirackich
    CDków:) Ale chyba nie znajdą, nie?

    Pozdrawiam,
    PN

  • 5. Data: 2002-04-08 16:47:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, And wrote:

    > Teraz to wiem, ale jak można sprawdzić co dostałem zanim jeszcze rozpakuję
    > paczkę (czyli zapłacę za nią i podpiszę że ją przyjąłem).
    > Nie ma na to sposobu.

    Jest - otwarcie komisyjne na poczcie (i nie mówcie mi że poczta nie może
    tego zrobić :)

    > Ale zawsze można pobrać wyciąg z przelewów, które trafiały do pirata i tam
    > są moje dane.

    No to co, karalne jest nabywanie płyty, a nie przelewanie pieniędzy na
    konto pirata. Zawsze możesz powiedzieć że to była darowizna :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-08 19:03:40
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Mon, 8 Apr 2002 18:47:48 +0200, Gwidon S. Naskrent <n...@a...pl> wrote:

    >Jest - otwarcie komisyjne na poczcie (i nie mówcie mi że poczta nie może
    >tego zrobić :)

    I jak to otwarcie ma niby działać? Tzn. można otworzyć paczkę zanim
    zapłaci się pieniądze? Bo jak się zapłaci, to po ptakach. Próbowałeś to
    kiedyś robić? Bo ja próbowałam. Po dłuższej perswazji pani powiedziała, że
    jak chcę to mogę sobie przy niej otworzyć tę paczkę, ale ona nic do tego
    nie ma.

    Renata

  • 7. Data: 2002-04-11 18:33:20
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Jest - otwarcie komisyjne na poczcie (i nie mówcie mi że poczta nie może
    > tego zrobić :)

    Nie ma nic takiego! Ew. mozecie otworzyc 'komisyjnie', ale najpierw musisz
    zaplacic, ale przeciez nie o to chodzi?

    Piotr Firlej