  • 11. Data: 2004-04-16 06:18:39
    Temat: Re: Podrabianie dokumentów - problem i pytanie (nietypowe)
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Proszę o pomoc, a raczej o poradę w tej sprawie bo dałem się nabrać, a
    > wyszło to
    > dopiero teraz i nie wiem co robić ?

    Zawsze mozesz powiedziec, ze ja wydrukowales dla sprawdzenia drukarki i
    potem sobie dlugo lezala na drukarce, az ja ktos po prostu ukradl.

    Ale chyba lepiej jest mowic prawde ;)

  • 12. Data: 2004-04-16 07:46:45
    Temat: Re: Podrabianie dokumentów - problem i pytanie (nietypowe) [OT]
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Po tym, co dzisiaj przeszedłem w US (a to dopiero, że tak powiem, 'wstępne
    > ważenie zawodników', jeszcze sporo przede mną), to jestem w stanie uwierzyć,
    > że gdybym powiedział urzędnikom w żartach, że marsjanie zamówili u mnie
    > kinobezaromoter za 100 trylionów dolarów, to oni określiliby mi poprawnie
    > zobowiązanie podatkowe razem z odsetkami i karami... ;)

    Wielki, wielokrotny ROTFL :-D

    chester

  • 13. Data: 2004-04-16 08:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, Grzegorz S. wrote:
    [...]
    >+ Czy nie lepszym rozwiazaniem byloby powiedzenie ze nie ma sie o niczym
    >+ pojecia?

    Nie znamy skali sprawy. A jeśli to proces o oszustwo i wartość
    przestępstwa jest spora - to co z pottencjalną sekwencją:
    "- po raz pierwszy widzi Pan ten dokument ?
    - tak
    - a co robią na nim Pańskie odciski palców ?"

    >+ nigdy nie drukowal takiego dokumentu i juz.

    Hm...

    >+ Gorzej jak sie upra i wezwa fachowca do sprawdzenia czy wydruk pochodzi
    >+ z konkretnie tej drukarki.

    ?
    A poznać to po rysach na wałku dociskającym papier czy jak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-04-16 08:28:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, SQLwysyn wrote:
    >+ Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ Podstawowe pytanie - czy wydrukowales faktury firmy fikcyjnej nieistniejacej
    >+ jako wzór, czy skorzystales z jakiegos programu ksiegowego i wydrukowales
    >+ niezaewidencjonowana fakture ISTNIEJACEJ firmy z jej pelnymi danymi.

    A "wydruk" to już "faktura" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-04-16 10:36:25
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    > Proszę o pomoc, a raczej o poradę w tej sprawie bo dałem się nabrać, a
> [...]
    sam czasem korzystałem z drukarki kolegi gdy np mi się skończył tusz albo
    nawaliła drukarka
    i nie widzę nic w tym złego nawet do głowy by mi nie wpadlo że nie wolno.
    w końcu on mi tylko drukował papierek który dopiero ja obijałem pieczątkami
    podpisami itp./czyli tworzyłem dokument/
    może ktoś mnie oświeci bo to zakrawa na paranoję.
    drukować chyba mogę gdzie mi sie tylko podoba nawet w kawiarence z dyskietki
    czyż nie?

  • 16. Data: 2004-04-16 12:08:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ?
    > A poznać to po rysach na wałku dociskającym papier czy jak ?

    Roznie. Np. kombinacja ponizszych:
    - atramentu,
    - mikro-sladow (wlokien) tego kokretnego papieru wewnatrz drukarki,
    - cech charakterystycznych glowicy o ile niewymienna,
    - mikro-wgniecien spowodowanych walkami,
    - i pewnie cos sie jeszcze znajdzie.
    Na samym papierze moga byc tez rozne mikroslady z jego chalupy.

    Jak sam napisales zalezy od wagi sprawy, bo w prostej nikmu sie nie bedzie
    chcialo angazowac srodkow.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2004-04-16 12:32:45
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Roznie. Np. kombinacja ponizszych:
    > - atramentu,

    No ja np. uzywam podrabianego tuszu z E5 zamiast oryginalnego i nawet
    golym okiem widze, ze wydruk jest inny ... a nie chcialo mi sie tez
    pozycjonowac glowicy po wymianie i pionowe linie sa pofalowane. To sa
    cechy widoczne od razu golym okiem ...

  • 18. Data: 2004-04-16 12:54:33
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    > A poznać to po rysach na wałku dociskającym papier czy jak ?

    AFAIK robi sie takie ekspertyzy zwlaszcza w odniesieniu do drukarek
    iglowych. Igly od uderzania w walek dostaja charakterystcznych odksztalcen,
    ktore dla zespolu wielu igiel staja sie praktycznie odciskiem palca.

    WL

  • 19. Data: 2004-04-16 18:24:54
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy nie lepszym rozwiazaniem byloby powiedzenie ze nie ma sie o niczym
    > pojecia?
    > Jesli uwierza to bedzie spokoj. Jesli nie uwierza to rownie dobrze moga
    nie
    > uwierzyc w to ze w dobrej wierze. Po co to komplikowac. Chlopak mowi ze
    > nigdy nie drukowal takiego dokumentu i juz.

    I badają dokument i drukarkę, dyski twarde i już -
    art 233 kk.

  • 20. Data: 2004-04-16 21:14:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, tch wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nawaliła drukarka
    >+ i nie widzę nic w tym złego nawet do głowy by mi nie wpadlo że nie wolno.

    No bo nie jest tak, że "nie wolno" :)
    Problem w tym że wydruk został uzyty do przestępstwa i wygląda na
    to iż przestępca oskarżył pytającego o pomocnictwo czy jakiś inny
    wynalazek prawny :]

    >+ w końcu on mi tylko drukował papierek który dopiero ja obijałem pieczątkami
    >+ podpisami itp./czyli tworzyłem dokument/

    Oczywiście. Niemniej prawdą są ciekawe komentarze w wątku: np.
    f-ra telekomunikacyjna NIE wymaga podpisu. A pieczątki... jak
    ktoś używa to używa :), ale przymusu nie ma !

    >+ może ktoś mnie oświeci bo to zakrawa na paranoję.
    >+ drukować chyba mogę gdzie mi sie tylko podoba nawet w kawiarence z dyskietki
    >+ czyż nie?

    Możesz, możesz :)
    Natomiast jak udatnie wydrukujesz coś co przypomina kwit za
    telefon i ktoś na podstawie tegoż odliczy sobie VAT to chyba
    afera będzie, czyż nie ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)