  • 1. Data: 2006-12-08 21:16:40
    Temat: Podpis elektroniczny - czas 1h pomiędzy podpisaniem a weryfikacją
    Od: d...@g...com

    Przewertowałem chyba wszystkie ustawy i rozporządzenia na temat
    podpisu elektronicznego (między innymi na www.epodpis.pl) i nigdzie
    jasno nie jest napisane, że należy odczekać przed weryfikacją
    jedną godzinę od podpisu dokumentu, aby mieć pewność, że podpis
    nie został złożony unieważnionym certyfikatem (listy CRL
    aktualizowane co najmniej co godzinę).

    Czy ktoś mógłby mi pomóc, skąd bierze się interpretacja ustawy o
    e-podpisie, że trzeba czekać 1h po podpisie? Lub skąd wziąć
    podstawę prawną, która powie mi że nie ma takiego wymogu czekania.

    z góry dziękuję

    Błażej

  • 2. Data: 2006-12-08 21:44:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *domel76* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Czy ktoś mógłby mi pomóc, skąd bierze się interpretacja ustawy o
    > e-podpisie, że trzeba czekać 1h po podpisie? Lub skąd wziąć
    > podstawę prawną, która powie mi że nie ma takiego wymogu czekania.

    Pierwszy słyszę.
    Podstawą prawną, która Ci powie jest to, że nie ma takiego przepisu.
    Nie licz na przepis "nie musisz czekać godzinę na wyschnięcie cyfrowego
    inkaustu".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-08 21:57:19
    Temat: Re: Podpis elektroniczny - czas 1h pomiędzyweryfikacją
    Od: d...@g...com

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Podstawą prawną, która Ci powie jest to, że nie ma takiego przepisu.
    > Nie licz na przepis "nie musisz czekać godzinę na wyschnięcie cyfrowego

    Może znaczenie ma to że jest to podpis kwalifikowany, nie jest
    znakowany czasem?

    Chodzi o to że jakiś "specjalista" w zakresie PKI powiedział mojemu
    klientowi że trzeba czekać 1h i teraz muszę znaleźć że tak nie
    jest. Jeżeli wszystko polega na interpretacji prawa, to może jest
    jakiś urząd, który tą interpretację mógłby stworzyć.

    Błażej

  • 4. Data: 2006-12-08 23:05:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

    Podejrzewam, że nie będzie chodzić o żaden przepis, tylko o jakąś praktykę lub
    regulamin centrum certyfikacyjnego.

  • 5. Data: 2006-12-09 08:16:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Chodzi o to że jakiś "specjalista" w zakresie PKI powiedział mojemu
    > klientowi że trzeba czekać 1h i teraz muszę znaleźć że tak nie

    Sprawa stoi na głowie. To tenże specjalista powinien wskazać podstawę
    twierdzenia.