  • 1. Data: 2006-12-08 21:40:34
    Temat: A jednak historia prawdziwa... pomóżcie!
    Od: MAWSKI <t...@t...pl>

    Jest mężczyzna, inwalida. Człowiek sam nie może się poruszać, dodatkowo
    jest niepiśmienny. Sprawa dotyczy abonamentu RTV. Ponieważ wspomniany
    człowiek z racji posiadanej najwyższej grupy inwalidzkiej jest zwolniony
    z płacenia abonamentu powinien złożyć jakieś zawiadomienie lub
    wyrejestrować odbiornik. W każdym bądź razie stosowne pismo napisane
    przez kogoś tam wręczył listonoszce, która mu przynosiła rentę. Niestety
    listonoszka pisma nie wysłała (olała sprawę?) z jakiegoś powodu. Potem
    została zwolniona z pracy (nie z tego powodu). Nagle przypomnieli sobie
    o abonamencie i każą zapłacić 900 zł. Proszę, poradźcie co można teraz z
    tym zrobić. Czy nie da się anulować tego zadłużenia, ew. umorzyć?

  • 2. Data: 2006-12-08 22:20:12
    Temat: Re: A jednak historia prawdziwa... pomóżcie!
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 08 Dec 2006 22:40:34 +0100, MAWSKI napisał(a):

    > Czy nie da się anulować tego zadłużenia, ew. umorzyć?

    Nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-09 05:42:39
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    > Nie.

    ale za to mozna zrobic trzy rzeczy 1. wyrejestrowac odbiornik w tej chwili.
    2. Podniesc zarzut przedawnienia w stosunku do wszystkich rachunkow
    wczesniejszych niz grudzien 2003, w sposob widocznie zmniejszy sie kwote
    zadluzenia, 3. dwa wyjscia - albo spłacic pozostala w ten sposob kwote, albo
    odczekac kolejne 3 lata az sie rachunki przedawnia.

    Generalnie don't panic bo dopoki nic sie nie zmieni w przepisach, to
    sciagalnosc tego jest zerowa

    Angie

  • 4. Data: 2006-12-09 08:17:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.12.2006 Angie <J...@O...EU> napisał/a:
> [...]
    > zadluzenia, 3. dwa wyjscia - albo spłacic pozostala w ten sposob kwote, albo
    > odczekac kolejne 3 lata az sie rachunki przedawnia.

    Ja bym spróbował najpierw po dobroci wyjaśniając sytuację jednoczesnie
    przesyłając wymagane oświadczenie. Jak to nie pomoże to lokalna prasa z
    pewnością zainteresuje się takim przypadkiem. A jak i to nie pomoże, to
    dopiero wtedy podnosiłbym przedawnienie i inne takie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-12-09 10:10:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Angie napisał(a):
> [...]
    > zadluzenia, 3. dwa wyjscia - albo spłacic pozostala w ten sposob kwote, albo
    > odczekac kolejne 3 lata az sie rachunki przedawnia.

    na jakiej podstawie przyjmujesz 3 lata?

    KG

  • 6. Data: 2006-12-09 10:23:40
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > na jakiej podstawie przyjmujesz 3 lata?

    Świadczenia okresowe art 118

    Angie

  • 7. Data: 2006-12-09 10:24:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Angie napisał(a):
    > Świadczenia okresowe art 118

    A to aby na pewno zobowiązanie cywilne czy też raczej publicznoprawne i
    wtedy terminy przedawnienia z ordynacji podatkowej?

    KG

  • 8. Data: 2006-12-09 10:31:58
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    > A to aby na pewno zobowiązanie cywilne czy też raczej publicznoprawne i
    > wtedy terminy przedawnienia z ordynacji podatkowej?

    Obstawiam to pierwsze bo w Krakowie gdzie mieszkałam, gdy przestalam płacić
    abonament to przychodziły co jakis czas upomnienia ale zawsze obejmujace
    tylko okres ostatnich 3 lat, czyli np jesli dostalam upomnienie w marcu 2004
    to tylko za okres od marca 2001, a gdy po pol roku we wrzesniu otrzymalam
    kolejne to obejmowalo ono juz tylko okres od wrzesnia 2001. Wszystkie
    wczesniejsze sie automatycznie umarzaly

    Angie

  • 9. Data: 2006-12-09 12:31:07
    Od: m...@g...com

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > pewnością zainteresuje się takim przypadkiem. A jak i to nie pomoże, to
    > dopiero wtedy podnosiłbym przedawnienie i inne takie.

    Tyle że przesyłając wymagane oświadczenie przerwałbyś bieg przedawnienia.

    p. m.

  • 10. Data: 2006-12-09 13:41:54
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MAWSKI" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłacić 900 zł. Proszę, poradźcie co można teraz z tym zrobić. Czy nie da
    > się anulować tego zadłużenia, ew. umorzyć?

    kto wzywa ??
    jeśli KRRiT to masz w piśmie info ak się odwołać od decyzji.
    zawsze można do nich napisać, mają specjalną komórkę do badania wszelkich
    odwołań.
    sprawa jest oczywista że się placić nie należy

    macso