  • 1. Data: 2006-12-08 20:57:47
    Temat: Jak obliczyć stawkę za nadgodziny? Proszę o pomoc. Przydługawe :))
    Od: "Randy5" <r...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów !
    Mam problem z obliczeniem stawki za przepracowane nadgodziny.
    Próbowałem przerobić Kodeks Pracy ale nie wiem jak interpretować
    moją sytuację.
    Byłem zatrudniony przez polską firmę i pracowałem na wyjeździe za
    granicą.
    W umowie o pracę mam określoną wysokość wynagrodzenia w
    następujący sposób :
    "wynagrodzenie zgodnie z cennikiem akordowym...
    ...Za czas pobytu w kraju uzgodniony z pracodawcą oraz do rozliczenia
    akordu zespołowego strony ustalają stawkę godzinową w wysokości
    8,-zł/godz. ".
    Z tego, co wiem, to 8 było wyznacznikiem, wg którego rozliczano
    akord i zapłatę dla poszczególnych pracowników (coś jak stawka
    zaszeregowania). W rzeczywistości więc zarabiałem więcej niż
    wspomniane 8 zł./godz. Dodatkowo otrzymywałem comiesięczną premię
    w różnej wysokości.
    Załóżmy, że zarobiłem w miesiącu X 5000 zł ( w tym 1000 zł
    premii ). Oficjalnie w ciągu miesiąca (wg rozliczenia przekazywanego
    przez pracodawcę) przepracowałem 160 godzin (8 godz. dziennie) (w
    rzeczywistości godzin było 180). Jak zatem obliczyć należny dodatek
    z tytułu nadgodzin? Czy biorę w tym przypadku pod uwagę premię? Czy
    wspomniane wcześniej 8zł/godz. ma jakiekolwiek znaczenie? Praktycznie
    zarobiłem przecież ok 31 zł/godz. (5000/160godz.).
    Czy zrobić to tak:(5000/160=31,25*20=625 * 50%=312,5zł dodatku)
    czy też w ten sposób:(5000/180=27,77 * 20=555,6*50%=277,8 zł)? Dany
    przerób wykonaliśmy przecież w ciągu 180 godzin a nie 160.
    Proszę o pomoc i ewentualny kontakt do kogoś, kto jest z takimi
    sprawami na bieżąco i mógłby mi pomóc.
    Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2006-12-09 12:06:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Randy5 napisał(a):

    > Czy biorę w tym przypadku pod uwagę premię?

    Jeżeli to była premia uznaniowa to nie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam