  • 11. Data: 2004-12-21 12:55:20
    Temat: Re: Podpis czytelny i nieczytelny
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Big Jack" <m...@h...aw> popełnił 20 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór
    news:cq78pf$re1$1@news.dialog.net.pl:

    > Ktoś tu kiedyś pisał, że jakaś "panienka z okienka" zażądała od niego
    > czytelnego podpisu. No to wykaligrafował go pismem technicznym ku
    > uciesze owej panienki. Zaraz potem poinformował ją, że jakby co, to nie
    > jest jego podpis wprawiając panienkę w konsternację :D
    Nie ja napisałam, ale tak czynię.
    Konsternację wywołuje szczególnie twierdzenie,
    że to NIE JEST mój podpis ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2004-12-21 13:51:28
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "S.Koper" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tytulem uzupelnienia:
    >
    > Uchwala SN z dnia 30 grudnia 1993 (III CZP 146/93), sporo o podpisach w
    > uzasadnieniu. Wydane na gruncie prawa wekslowego wprawdzie, ale sa tez
    rozwazania
    > natury ogolnej dot. podpisu.
    >
    > A tak juz zupelnie na boku. Czy stwierdzenie "podpis nieczytelny" nie jest
    > wewnetrznie sprzeczne?
    > Podpis=pismo=ciag znakow graficznych o przyjetym znaczeniu i dajacy sie
    odczytac
    > wedlug okreslonych regul. A jesli nie mozemy zidentyfikowac, to mamy
> [...]

    No właśnie ponoć nie, więc jestem ciekaw tego uzasadnienia o parafce. Ma
    ktoś?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-12-21 14:21:32
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam.

    wiadomości news:cq7pe0$d4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Gorzej
    > karty,
    > mnie > mówiac "ale to nie jest pani podpis":-))

    Z tego wszystkiego przypomniało mi się jak na dworcu centralnym w Warszawie
    chciałem zapłacić kartą za bilet i musiałem się podpisać. Kobieta w okienku
    nie przyjeła mojego pierwszego podpisu, ani drugiego, ani trzecieg ... a to
    dlatego , że na karcie podpisałe się używając Imienia i Nazwiska , a na
    wydruku podpisałem się używając Nazwiska i Imienia :-)

    Totalny bezsens

  • 14. Data: 2004-12-21 18:56:05
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/21/2004 3:21 PM, Jarosław Grolik wrote:

> [...]
    > dlatego , że na karcie podpisałe się używając Imienia i Nazwiska , a na
    > wydruku podpisałem się używając Nazwiska i Imienia :-)

    Mnie się przypomina, jak VAT wprowadzali i były podpisy czytelne,
    nieczytelne, parafy i pieczątki imienne. Jak podpis był nieczytelny i
    "nieimennonazwiskowy" to VATu nie można było odliczyć.

    Tej ostatniej (pieczatki) zażądano ostatnio w sądzie rejestrowym, ale z
    komunikatu, jaki przesłałem telepatycznie pańci uznała, że lepiej tematu
    nie drążyć, więc sobie odpuściła, by paragrafem w p... nie dostać.
    Jak kto dociekliwy, to proponuję, że następnego dnia przyniosę pieczatkę
    o treści "Jan Kowalski PREMIER".

    Wracając do owych podpisów - zgłosiłem księgowej wniosek
    racjonalizatorski, w owych zamierzchłych czasch poczatku VAT-u wręcz
    rewolucyjny, żeby upoważnić do odbioru i wystawiania osobę
    nieistniejącą, bo ustawa mówiła, że ma być upoważniona, lecz nie mówiła,
    czy ma istniec jako byt fizyczny. Wtedy wszyscy mogliby podpisywać się
    za tą osobę, dowolnie, albowiem niepodobna przyjąc że ktoś nie jest tą
    osobą, i/lub nie jest przez nią upoważniony, skoro ona nie istnieje,
    więc nie można jej zapytać i zażądać zaprzeczenia.
    Jako przykład podałem kierowcę firmy transportowej, któremu ufamy
    (nie-pracownik), odbiera nasz towar i podpisuje fakturę (upoważnienie
    ustne) - na dobrą sprawę nie wiemy czy on to on, więc może tak być, że
    on to nie on, a więc byt niefizyczny.

    Księgowa zapytała się, jak to się stało, że mam prokurę.

    W odwecie zagadnąłem ją, co mówi ustawa o niepiśmiennych - poddała się
    bez walki, gdy zgodziłem się na pieczatkę imenną i ilość krzyżyków
    literalnie trzy sztuki.

    Pzdr: Catbert

  • 15. Data: 2004-12-21 20:32:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Znasz może sygnaturę tego orzeczenia? Bo ja się spotkałem ze
    stanowiskiem -
    > aczkolwiek doktryny - że podpisem jest imię i nazwisko, a co najmniej
    > nazwisko, ale nie parafka.

    Ktoś na tym forum podawał spory czas temu. nie pamiętam numerków i nie mam
    pomysłu jak znaleźć.