  • 1. Data: 2008-03-14 19:48:14
    Temat: Podatki - praca Anglia / Polska
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    Witam

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w następującej sprawie podatkowej.

    Poniżej przedstawiam zwięzły opis stanu faktycznego tej sprawy.

    Obywatel polski, 27 lat, zameldowany w Polsce.

    Praca w Wlk. Brytanii od 31.05.2007 do 23.12.2007 roku jako self
    employment - zarobione ok. 10.000,00 funtów
    W tym okresie były poniesione koszty własne - podróże w ramach pracy po
    Anglii, telefony itp. w wysokości ok. 600 funtów.

    Podatek w Anglii będzie dopiero płacony bo rok podatkowy kończy się tam 5
    kwietnia.

    Jednocześnie osoba ta od dnia 01.10.2007 roku miała zawartą umowę o pracę w
    Polsce biorąc odrazu urlop bezpłatny od 01.10.2007 do 31.12.2007 roku.

    Chodziło o to by pracując i zarabiając w Anglii, jednocześnie nie było
    jakiegokolwiek zarobku w Polsce w 2007 roku.

    Jednak teraz polski pracodawca przekazał tej osobie PIT11, w którym wykazany
    został dochód tej osoby w wysokości 7,11 zł (przychód 45,26 zł) - za jeden
    (pierwszy) dzień pracy, bo podobno jest to warunek uzyskania w/w urlopu
    bezpłatnego.

    Teraz pytania:

    1) czy w takiej sytuacji poza podatkiem w Anglii musi być płacony podatek
    dochodowy w Polsce ? Jeśli tak to w jakiej wysokości (jaka podstawa itd.) ?

    2) jakie są możliwości uniknięcia podwójnego opodatkowania w takiej sytuacji
    lub zminimalizowania skutków takiego podwójnego opodatkowania szczególnie w
    odniesieniu do podatku w Polsce ?

    Z góry dziękuję Wam za wszelką pomoc i wskazówki.

    Janek

  • 2. Data: 2008-03-14 20:43:39
    Temat: Re: Podatki - praca Anglia / Polska
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Cudny wrote:

    > 2) jakie są możliwości uniknięcia podwójnego opodatkowania w takiej sytuacji
    > lub zminimalizowania skutków takiego podwójnego opodatkowania szczególnie w
    > odniesieniu do podatku w Polsce ?

    A w którym momencie ten polski dochód jest podwójnie opodatkowany?

    --

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-03-15 00:34:58
    Od: "Cudny" <c...@B...pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości

    > A w którym momencie ten polski dochód jest podwójnie opodatkowany?

    Dlatego pytam.

  • 4. Data: 2008-03-16 09:40:19
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Cudny wrote:

    > Dlatego pytam.

    No ale właśnie ja nie wiem dlaczego. Przecież za dochód uzyskany z
    tytułu umowy o pracę w Polsce płacisz tylko podatek polski.

    --

    Pozdrowienia