  • 1. Data: 2002-12-01 20:32:13
    Temat: Podatki "od towarow i uslug"
    Od: Luser <l...@s...pl.NOSPAM>

    Witam,

    Jak to jest z podatkiem od towarow i uslug? Kiedy trzeba go placic? Jak
    cokolwiek sprzedawac _leaglnie_, czyli tak, aby np. US sie nie
    przyczepil... Gdzie i co zglosic?

    pozdrowienia,
    Luser

  • 2. Data: 2002-12-01 20:59:28
    Temat: Re: Podatki "od towarow i uslug"
    Od: "Saga" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak to jest z podatkiem od towarow i uslug? Kiedy trzeba go placic? Jak
    > cokolwiek sprzedawac _leaglnie_, czyli tak, aby np. US sie nie

    wystarczy wpisac na ktorejkolwiek z wyszukiwarek pojecie podatek Vat lub
    podatek od towarow i uslug i masz mnostwo informacji dotyczacych tematu. a
    jak nie to znajdz ustawe o podatku vat(najlepiej na rządowych stronach) i
    sobie poczytaj
    pozdrawiam
    ewa

  • 3. Data: 2002-12-01 22:32:18
    Od: Luser <l...@s...pl.NOSPAM>

    Saga (t...@o...pl) napisales:

> [...]
    > jak nie to znajdz ustawe o podatku vat(najlepiej na rządowych stronach) i

    Niestety wszystkie serwisy sa albo platne, albo niewiele z nich wiadomo.
    A ustawa - strrrasznie skomplikowana :( Nie moglby mi ktos tego wyjasnic
    w miare prosto - kiedy i za co musze placic podatek i jak zglosic, ze
    zarabiam?

    Luser

  • 4. Data: 2002-12-01 22:57:50
    Temat: Odp: Podatki "od towarow i uslug"
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Luser <l...@s...pl.NOSPAM> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@l...localdomain..
    .
> [...]
    > A ustawa - strrrasznie skomplikowana :( Nie moglby mi ktos tego wyjasnic
    > w miare prosto - kiedy i za co musze placic podatek i jak zglosic, ze

    czyli prowadzisz jakas dzialalnosc nielegalnie?
    czy od czasu do czasu np. cos przywozisz i sprzedajesz ? bo nie do konca
    rozumiem twoje pytanie , Vat-wiec nie to wynika z prowadzonej legalnie
    dzialalnosci ...czy sie myle?

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-01 23:00:36
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/vat.shtml

    Bezpłatny.

  • 6. Data: 2002-12-02 16:55:59
    Od: Luser <l...@s...pl.NOSPAM>

    .

> [...]
    > czy od czasu do czasu np. cos przywozisz i sprzedajesz ? bo nie do konca
    > rozumiem twoje pytanie , Vat-wiec nie to wynika z prowadzonej legalnie

    Chce dopiero zaczac dzialnosc - to sie chyba nazwywa fachowo "sprzedaz
    towarow i uslug". Tyle, ze chce to robic calkowicie legalnie - wypelnic
    formularze i odprowadzic odpowiedni podatek.

    Luser

  • 7. Data: 2002-12-03 00:47:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Luser wrote:
    [...]
> [...]
    >+ w miare prosto - kiedy i za co musze placic podatek i jak zglosic, ze

    Chyba zbyt prosto sobie wyobrażasz rzeczywistość :[
    Jeśli chcesz prowadzić działaność (handel) - to oprócz
    porejestrowania tu i ówdzie (UM/UG, GUS) trzeba płacić
    podatek albo i dwa - dochodowy lub ryczałtowy (w kilku
    formach: karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany)
    *i* opcjonalnie (przy małych obrotach i niektórych
    rodzajach DG nie trzeba) - podatek od towarów i usług,
    czyli VAT. O tym że trzeba coś z ZUSem zrobić (najlepiej
    płacić, i to stałą kwotę niezaleznie czy zarabiasz
    czy masz stratę) nie wsponę tylko przez grzeczność ;]
    Do tego wszystkiego stosik papierków.... Za które
    oczywiście odpowiadasz - tzn. jak kogoś spytasz
    (może być np. w US) ale okaże się że jest inaczej
    - to zaległości, odsetki i karę zapłacisz niehybnie
    ty :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, VAT)