  • 1. Data: 2003-10-28 00:08:44
    Temat: Podatek od stypendium?
    Od: "GREG" <g...@s...me-here.com>

    Mam nastepujace pytanie, ktore zadala mi jedna ze studentek pobierajaca
    stypendium socjalne. Czy jest ona zobowiazana zglosic to jako dochod w
    Urzedzie Skarbowym, i zaplacic od niego podatek dochodowy czy tez nie.

    Z jednej strony jest to transfer z pieniedzy pochodzacych w zasadniczej
    mierze z budzetu panstwa, ale z drugiej strony np. renty i emerytury
    podlegaja opodatkowaniu, wiec odpowiedz wcale nie jest dla mnie prosta
    ani oczywista.

    Pytanie dotyczy zarowno stypendiow socjalnych, jak i naukowych.

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-10-29 01:33:48
    Temat: Re: Podatek od stypendium?
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Stypendia nie podlegają opodatkowaniu.
    Nie wykazuje się ich na pit.

  • 3. Data: 2003-10-29 23:50:10
    Od: "GREG" <g...@s...me-here.com>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Stypendia nie podlegają opodatkowaniu.
    > Nie wykazuje się ich na pit.

    Ok, a jakas podstawa prawna? Jest to gdzies zapisane?

    Grzesiek

  • 4. Data: 2003-10-30 00:46:09
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "GREG" <g...@s...me-here.com> wrote in message
    > Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Ok, a jakas podstawa prawna? Jest to gdzies zapisane?

    jest w ustawie o podatku od osób fizycznych , ale naprawdę mi się nie chce
    teraz szukać paragrafu.