  • Data: 2009-05-02 06:31:12
    Temat: Podatek od spadku (trzecia linia)
    Od: PiotrekS <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tlo:
    Dostalem spadek. Powiedzmy mieszkanie (warte 200 000 zl). Jestem
    trzecia linia. Postepowanie spadkowe juz przeprowadzone i
    uprawomocnione w styczniu 09.

    Problem:
    problemem jest podatek. Od spadku w III linii trzeba zaplacic 20% i z
    tego co wiem ucieczki nie ma... natomiast jezeli bede chcial sprzedac
    mieszkanie w czasie krotszym niz 5 lat to musze zaplacic jeszcze
    20%???

    Pytanie:
    czy jest jakas mozliwosc nie placenia tych 20% kolejnych. Szlyszalem
    ze po zainwestowaniu pieniedzy ze sprzedazy w inny lokal to sie jest
    zwolnionym. Czy to prawda? Ewentualnie jakies inne opcje?

    Pozdrawiam

    Piotrek