    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podatek od nieruchomości - ciekawostka?
    Date: Mon, 4 Oct 2004 23:48:15 +0200

    On Mon, 4 Oct 2004, Redek wrote:
    [...]
    >+ > A gosc ma z czego zaplacic bo MA MAJATEK..(owa nieruchomosc)
    >+
    >+ Ma majątek, ale mieszka w nim a utrzymuje się oficjalnie z pomocy z opieki
    >+ społecznej.

    Bez znaczenia. W którymś poście poużalałem się nad właścicielami
    - nie są tak chronieni jak lokatorzy... Lokal na sprzedaż, właściciel
    na bruk. Ale niestety - przez sąd...

    >+ Gdyby prawo było sprawiedliwe obciążony zostałby tylko jego majątek
    >+ (pół roku temu przeprowadzono podział) jednak prawo zamierza się również na
    >+ moją połowę gdzyż zaległości obejmują okres współwłasności.

    No i o to chodzi. O ową "współwłasność" za którą odpowiadasz.

    >+ Jak mogę w imię
    >+ prawa egzekwować od kogoś należność będąc oficjalnie współwinnym

    Zaraz "winnym". Zobowiązanym i tyle.

    >+ - nie tylko z
    >+ punktu widzenia samego urzędu ale i prawa. Jaki sąd mnie wysłucha? Największy
    >+ szkopuł w tym, że ja mam oficjalne dochody a on nie. Moja wypłata jest
    >+ niewielka ale jest i to urzędowi wystarcza.

    No musisz zapłacić urzędowi. Ale rośnie dług współwłaściciela
    wobec CIEBIE.... !
    Do momentu aż uznasz że pora na sąd :( - nie ma chyba innej drogi :(
    I jedyne co uzyskasz - to właśnie prawo do pieniędzy ze sprzedaży
    "tamtej" części. Jak cię stać... to może TY ją kupisz :]

    pozdrowienia, Gotfryd