  • 1. Data: 2005-06-16 10:35:19
    Temat: Podatek od czynnosci cywilnoprawnych. Kto placi?
    Od: "RockY" <c...@v...pl>

    Dzien dobry
    Ostatnio sprzedalem pewnien towar przez Internet, a ze kwota byla znaczna,
    kupujacy wynajal radce prawnego do sporzadzenia umowy (na jego koszt). W umowie
    jest punkt, ze ja (sprzedajacy) mam zaplacic podatek od czynnosci
    cywilnoprawnych. Czy musze sie na to zgadzac? Czy to obowiazek sprzedajacego,
    czy kupujacego?

    Dziekuje za wszelka pomoc

  • 2. Data: 2005-06-16 11:35:11
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    RockY napisał(a):

    > Dziekuje za wszelka pomoc

    biorac pod uwage samochody, zwyczajowo - kupujacy placi, a prawnie,
    slyszalem ze to kwestia umowienia sie,

    jesli chca ten podatek wcisnac tobie, to podnies cene przedmiotu o
    wielkosc tego podatku

  • 3. Data: 2005-06-16 12:26:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    RockY wrote:
> [...]
    > jest punkt, ze ja (sprzedajacy) mam zaplacic podatek od czynnosci
    > cywilnoprawnych. Czy musze sie na to zgadzac? Czy to obowiazek sprzedajacego,

    PCC jest solidarny, czyli US ma prawo dopominać się go od obu stron
    jeśli nie zostanie zapłacony.
    Jeśli w umowie umówicie się inaczej to wówczas jedna strona ma prawo
    dochodzić zwrotu swojej cześci od drugiej strony.
    Więc ogólnie jest tak jak się umówicie, a zwyczajowo w umowie zawiera
    się klauzulę, że PCC płaci kupujący.
    Chcą po prostu trochę w ten sposób zbić cenę.

  • 4. Data: 2005-06-18 05:53:31
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RockY" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest punkt, ze ja (sprzedajacy) mam zaplacic podatek od czynnosci
    > cywilnoprawnych. Czy musze sie na to zgadzac? Czy to obowiazek

    Obowiązek ciąży solidarnie na obu stronach. W ostateczności Urząd Skarbowy
    ściągnie go od tego, od kogo uzna że będzie łatwiej.

    L.