  • 1. Data: 2003-07-08 19:33:31
    Temat: Podatek dochodowy od osób fizycznych przy wypłacie wynagrodzenia z kontraktu menedżerskiego
    Od: "murzynek bambo" <s...@w...pl>

    Problem:

    Spółka z o. O . musi wypłacić mi należne wynagrodzenie przewidziane w
    kontrakcie menedżerskim z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy, za okres
    jaki pozostał do upływu okresu na jaki został kontrakt zwarty. Jest to dla
    mnie dochód, który niewątpliwie podlega podatkowi dochodowemu od osób
    fizycznych.

    ???Co będzie natomiast w sytuacji kiedy strony ustalą, iż nie wpłacą
    należnej kwoty w pieniądzu lecz rozliczenie nastąpi przez przekazanie na
    rzecz byłego pracownika gruntu, który wg wyceny będzie miał wartość
    należnego wynagrodzenia?

    Proszę pilnie o spostrzeżenia uwagi i rady jak przeprowadzić rozlicznie, aby
    fiskus otrzymał należny podatek, ale kwotowo najniższy?

  • 2. Data: 2003-07-09 08:46:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, murzynek bambo wrote:
    [...]
    >+ Spółka z o. O . musi wypłacić mi należne wynagrodzenie
    [...]
    >+ mnie dochód,

    Przychód. Jakieś-tam koszta pewnie masz, dochód jest różnicą
    między przychodem a kosztami. Fakt że dochodu może być 10000zł
    a kosztów 10 zł nikogo nie interesuje ;), użyłeś niewłaściwych
    pojęć i podlegasz ukaraniu obowiązkiem przeczytania stosownej
    ustawy ! :)

    >+ który niewątpliwie podlega podatkowi dochodowemu od osób
    >+ fizycznych.

    BTW - NTG, jest specjalna grupa prawo.podatki !

> [...]
    >+ należnej kwoty w pieniądzu lecz rozliczenie nastąpi przez przekazanie na
    >+ rzecz byłego pracownika gruntu, który wg wyceny będzie miał wartość

    +++++++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

    2. Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2,
    określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub
    prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności
    ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.
    --------

    Krótko mówiąc: podatek ten sam.

    pozdrowienia, Gotfryd