  • 1. Data: 2002-03-21 21:21:24
    Temat: Gwarancja lub rekojmia od blacharza/lakiernika.
    Od: "Marcin Gil" <d...@z...net>

    Witam,

    Mam taki problem, rok temu mialem wypadek. Oddalem samochod do naprawy.
    Wczoraj zauwazylem, ze na drzwiach (te ktore byly uszkodzone) peka szpachla
    i niedlugo odpadnie lakier. Dodam ze od mojego odbioru samochodu nie minal
    jeszcze rok. Czy mam jakies prawo do reklamacji tego? Co zrobic w przypadku
    oporu warsztatu?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2002-03-21 22:05:36
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 21 Mar 2002, Marcin Gil wrote:

    > i niedlugo odpadnie lakier. Dodam ze od mojego odbioru samochodu nie minal
    > jeszcze rok. Czy mam jakies prawo do reklamacji tego? Co zrobic w przypadku
    > oporu warsztatu?

    Masz rękojmię - jak na każdą usługę. W przypadku oporu wysyłasz
    zawiadomienie o wadzie listem poleconym, jeśli nie odpiszą w 21 (IIRC) dni
    - uznali wadę. Odpowiedź odmowną musza uargumentować, więc będziesz
    przynajmniej wiedział o co zapytać rzeczoznawcę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-21 22:07:14
    Od: "Jacek57" <j...@a...krakow.pl>

    Dodam ze od mojego odbioru samochodu nie minal
    > jeszcze rok. Czy mam jakies prawo do reklamacji tego? Co zrobic w
    przypadku
    > oporu warsztatu?

    Ja zazadalem pisemnej rocznej gwarancji na wykonana usluge od
    blacharza-lakiernika . Gosciu zgodzil sie bez problemu . A byl to maly
    warsztat , zaden autoryzowany serwis. Jak nie Masz takowej (lub faktury) to
    marne szanse.
    Pozdr.Jacek57

  • 4. Data: 2002-03-21 22:17:25
    Od: "Marcin Gil" <d...@z...net>

> [...]
    > blacharza-lakiernika . Gosciu zgodzil sie bez problemu . A byl to maly
    > warsztat , zaden autoryzowany serwis. Jak nie Masz takowej (lub faktury)

    Fakture ma ubezpieczalnia, ja jej nawet na oczy nie widzialem, naprawa
    samochodu na koszt sprawcy z OC.

  • 5. Data: 2002-03-22 07:57:04
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > - uznali wadę. Odpowiedź odmowną musza uargumentować, więc będziesz
    > przynajmniej wiedział o co zapytać rzeczoznawcę.

    Gwidonie,
    skąd wziąłeś 21 dni? Czyżby z rozporządzenia? Wiesz przecież że Twoja
    interpretacja nie jest powszechnie przyjeta. Z doniesien prasowych wiem, że
    chyba w jednym sporze sądowym z takim poglądem wystąpiła Federacja Konsumentów,
    ale nie wiem, czy już zapadł prawomocny wyrok.

    pzdr

    marek

  • 6. Data: 2002-03-22 16:27:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 22 Mar 2002 m...@p...com wrote:

    > skąd wziąłeś 21 dni? Czyżby z rozporządzenia? Wiesz przecież że Twoja

    Przecież napisałem że IIRC, mogłem się więc mylić co do ilości tych dni, a
    nie chciało mi się szukać rozp.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.