    From: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poczta Polska - odbior listu poleconego
    Date: Mon, 29 Jan 2007 15:50:09 +0100

    Od kilku dni szukam przepisu, który mówiłby, jakim dokumentem powinienem
    się wylegitymować, gdy odbieram przesyłkę poleconą na poczcie. Kiedyś w
    sieci znalazłem tę regulację. A mówiła ona mniej więcej tak:
    ...powinien wylegitymować się dokumentem potwierdzającym tożsamość...
    ...Dokument potwierdzający tożsamość musi zawierać:
    -Imię i Nazwisko
    -(PESEL) - nie jestem pewien
    -zdjęcie
    -okrągłą pieczątkę z orzełkiem
    -datę urodzenia

    Chodzi o to, że nie było mowy o adresie zamieszkania.
    Ostatnio odbierając list polecony na poczcie spotkałem się po raz
    kolejny z trudnościami, bo legitymowałem się Książeczką Wojskową (nie ma
    w niej adresu zamieszkania). Pani usilnie żądała Dowodu Osobistego.
    Jednak nawet, gdybym Dowód Osobisty okazał, to i tak bym nie dostał
    przesyłki, bo została ona wysłana na inny adres, niż mój adres zamieszkania.

    Czy ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej podstawie pani z okienka za każdym
    razem żąda przy odbiorze przesyłki poleconej okazania Dowodu Osobistego?

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl