  • 11. Data: 2019-04-24 07:57:08
    Temat: Re: Poczta Polska :-(
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-24 o 07:31, cef pisze:
    > (do czasu zmiany listonosza z rejonu) - więcej bym nie oczekiwał.

    Taaa.. Bo listonosze w kolejce stoją, żeby dostać rejon z Animką ;)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2019-04-24 14:12:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > 1 dzień, to jeszcze by sie zdarzyć mogło, ale dwa tygodnie?

    Kwestia może taka, że listonosz do złej skrzynki wrzucił, ktoś rzadziej
    sprawdza, wyjął i podrzucił do właściwej. Nie raz mi się to zdarzyło, a
    jak jest jeszcze trochę bardziej zakręcony adres, to często się to zdarza...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 13. Data: 2019-04-25 10:27:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I jak już nie przyjmie tego wyjaśnienia - zresztą o tyle bz sensu, że to
    > prawda - to niby czego oczekujesz? Jakoś cudownie dadzą jej drugą taką samą?

    Nie, ale będzie miała okazję się poawanturować i zepsuć komuś dzień, a
    chyba o to w tym chodzi?

  • 14. Data: 2019-04-25 10:58:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 10:27:31 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Nie, ale będzie miała okazję się poawanturować i zepsuć komuś dzień, a
    > chyba o to w tym chodzi?

    Akurat temu listonoszowi się należy, bo jest łobuz i leń.
    Nie musi przecież wpisywać tego numeru przesyłki na awizo - na każdej kopercie z
    poleconym jest naklejka z trzema paskami z wydrukowanym numerem. Każdy pasek odkleja
    się osobno - i jeden z nich jest właśnie do naklejenia na pierwsze awizo.
    Tyle że zapewne taki typ "animkowaty" ponarzeka sobie w internetach (kiedyś rolę
    takiego "forum" pełniły sąsiadki, teraz ludzie się nie znają) zamiast skargę na buca
    napisać.

    U nas, jak poczta zażądała notarialnego pełnomocnictwa dla pracownika w celu
    odebrania listu poleconego adresowanego do firmy, to prezes przy użyciu wynalazku
    pana Bella sprawił, że list przyniosła nam pod drzwi kierownik tej nieszczęsnej
    placówki, i to z uniżonymi przeprosinami.

  • 15. Data: 2019-04-25 15:12:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    pana Bella sprawił, że list przyniosła nam pod drzwi kierownik tej nieszczęsnej
    placówki, i to z uniżonymi przeprosinami.

    Samo awizo powinno wystarczyć?

    Robert

  • 16. Data: 2019-04-25 16:08:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 15:11:36 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    pana Bella sprawił, że list przyniosła nam pod drzwi kierownik tej nieszczęsnej
    placówki, i to z uniżonymi przeprosinami.

    Awizo do niczego nie wystarcza - nie jest ani warunkiem koniecznym (nie trzeba go
    mieć, choć ułatwia odnalezienie przesyłki - oczywiście pod warunkiem, jak jest na nim
    jej numer) ani wystarczającym (trzeba i tak pokazać dowód).
    Tutaj był jeszcze dodatkowy problem, bo list był adresowany do spółki z o.o., więc
    odebrać mógł tylko ktoś upoważniony do reprezentacji spółki (heh, przypomina mi się
    awantura, którą słyszałem w BOK innogy - gość przylazł sam załatwiać sprawę dla
    spółki, a w KRS wyraźnie wpis, że reprezentują wspólnicy łącznie i tylko łącznie -
    pani twardo, że sam nic nie załatwi, a ten grozi, że umowę z nimi rozwiąże - ciekawe,
    czy prąd ma zamiar brać z generatora ;) - zaś wydelegowany pracownik musi mieć
    pełnomocnictwo - różnica zdań była tylko w tym, że poczcie się ubzdurało (albo i
    nie), że to pełnomocnictwo musi być notarialne (200zł+VAT).

    Ogólnie polecony to jest jedno wielkie oszustwo - bo to jest "przesyłka
    rejestrowana", a wcale niekoniecznie "do rąk własnych".
    I wystarczy, że "zarejestrują", że oddali komuś, kto był akurat w lokalu albo
    wrzucili do skrzynki, bo tak sobie życzył adresat - czyli nie ten, co zapłacił...

    Podobno w santander zrezygnowali z wysyłania kart mc world poleconym, bo się ludzie
    wkurzali, że muszą iść na pocztę - też się wkurzyłem, a jak specjalnie po to, żeby
    nie chodzić po kartę dodatkową, włączyliśmy "polecony do skrzynki", to się gdzieś
    zapodziała na miesiąc.
    Poczty nic nie rusza - kazałem bankowi w reklamacji dowiedzieć się od poczty, co się
    z tym listem stało - bank w końcu na reklamację odpowiedział, że poczta mu do tej
    pory nie odpowiedziała...
    Gorzej, że mogli wylać dziecko z kąpielą - platynowe przysyłali kurierem, i to było
    niezłe, karta była na drugi dzień po zamówieniu - szybciej miałem tylko w "punkcie"
    bgż, gdzie dostałem kartę od ręki - pani ma drukarkę w szafce, karta była płaska - a
    już myślałem, że zobaczę wytłaczarkę do kart w akcji - i podobno to też zmienili na
    zwykłe listy - zobaczymy.

  • 17. Data: 2019-04-25 19:05:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > pełnomocnictwo musi być notarialne (200zł+VAT)
    Aaaaa to do tego piłeś.
    Przy okazji zapytam w mojej placówce.

    Ale tak teraz czytam i widzę, że za pisma z sądu poczta chce opłatę za
    pełnomocnictwo.

    "pełnomocnictwo uprawniające do jednorazowego odbioru określonej
    przesyłki kosztować będzie 2,46 zł brutto."

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/801440,jak-ud
    zielic-pelnomocnictwa-pocztowego.html

    Robert

  • 18. Data: 2019-04-26 06:57:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ludzkie pany, sądy chcą 17 zł.

    -----

  • 19. Data: 2019-04-27 16:01:16
    Od: mybox <m...@w...pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:33, Animka pisze:
> [...]
    > Na wypełnionym przez listonosza I awizo nigdy numer przesyłki nie
    > widnieje, bo nie chce mu się wpisać chociażby paru ostatnich cyferek
    > numeru. Zawsze jest tak, że odbiorę list na poczcie, a na drugi dzień
    > listonosz wkłada mi do skrzynki powtórne awizo dot. tego listu. Ile razy
    > to ja juz "latałam" na pocztę po ten list, czekałam w kolejce i
    > okazywało się, że odebrałam poprzedniego dnia. Czas dla mnie stracony.
    > Teraz to takie wydrukowane awizo mogę sprzwdzić na e-monitoringu Poczty
    > Polskiej, bo na tym świstku numer listu-przesyłki jest wydrukowany.

    U mnie listonosz jest chyba wyjątkiem, zawsze wchodzi na piętro z
    poleconym a jak przesyłkę odbiera osoba z rodziny to znajduję w skrzynce
    pocztowej powiadomienie "w dniu ..... był do Pana list polecony nr .....
    odebrała go w Pana imieniu ....." Pozdrawiam Pana listonosza z Jeleniej
    Góry, który roznosi przesyłki na ulicy 1 Maja :-)

  • 20. Data: 2019-04-27 18:24:17
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-27 o 16:01, mybox pisze:

> [...]
    > odebrała go w Pana imieniu ....." Pozdrawiam Pana listonosza z Jeleniej
    > Góry, który roznosi przesyłki na ulicy 1 Maja :-)

    Kocham Jelenią Górę-pomimo, że byłam tam tylko ze 3 razy i na bardzo krótko.

    --
    animka