  • 1. Data: 2004-05-04 10:59:17
    Temat: Pobicie
    Od: "Bob" <j...@g...pl>

    Witam,
    W sumie mam pierwszy raz do czynienia ze sprawą sądową. Dwa lata temu
    zostałem pobity przez trzech gości. Prokuratura wniosła sprawę do sądu.
    Wezwano mnie jako świadka (niedługo pierwsza rozprawa). Nie bardzo wiem, jak
    się zabrać do rzeczy, a chętnie bym oczekiwał czegoś dla siebie. Co mam
    zrobić żeby domagać się jakiegoś odszkodowania? No i jakiego? Szukałem
    trochę w googlach, ale niewiele znalazłem. Jaki wyrok grozi tym gościom?

    Bob

  • 2. Data: 2004-05-04 11:39:16
    Temat: Re: Pobicie
    Od: Wiktor <w...@m...com>

    Bob wrote:

> [...]
    > zrobić żeby domagać się jakiegoś odszkodowania? No i jakiego? Szukałem
    > trochę w googlach, ale niewiele znalazłem. Jaki wyrok grozi tym gościom?

    Popros Sad, zeby uznal Cie oskarzycielem posilkowym. Doda Ci to mocy
    prawnej, bedziesz mogl siedziec na wszystkich rozprawach obok
    prokuratora, wnioskowac o dowody, powolanie swiadkow, wypowiadac sie,
    czego jako swiadkowi Ci nie wolno, etc.

    Sad panstwowy wyda wyrok panstwowy, dla Ciebie nic z tego. Ale majac
    taki wyrok powinienes wytoczyc sprawe cywilna o wlasne szkody fizyczne a
    przede wszystkim moralne.

    Zycze wygrania

    Wiktor

  • 3. Data: 2004-05-04 15:06:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wiktor wrote:
    > Sad panstwowy wyda wyrok panstwowy, dla Ciebie nic z tego. Ale majac
    > taki wyrok powinienes wytoczyc sprawe cywilna o wlasne szkody fizyczne a
    > przede wszystkim moralne.

    Możesz złożyć pozew cywilny w procesie karnym, sprawa powinna byc
    wówczas rozpoznana łącznie.
    Albo wniosek o nałożenie na sprawców obowiązku naprawienia szkody lub
    orzeczenie nawiązki na rzecz pokrzywdzonego (art.46 kk).

    KG