  • 1. Data: 2004-05-04 10:10:34
    Temat: egzekucja US i brak odpoweidzi na pismo
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam mały problem, od komornika US dostałem tytuł wykonawczy o zablokowaniu
    konta, wpłaciłem dług. Za dwa dni US potrącił z tego rachunku tą samą
    wierzytelność ponownie, oczywiście opłata pobrana bank 12 zł.
    Wysłałem do US pismo z prośbą o zwrot tej kwoty wraz z opłatą bankową i
    odsetkami (że nie wspomne o opłacie skarbowej za pismo 6,50 zł) . Minęło już
    parę miesięcy, choć otrzymałem zwrot nadpłaconej wierzytelności, brak
    odpowiedzi wspomniane na pismo, nie mówiąc o odsetkach za nadpłatę i zwrotu
    opłaty bankowej.
    No i pytanie - gdzie mam skierować pismo, jaki organ teraz jest nadrzędny
    dla komornika US, Izba Skarbowa, czy skarga do WSA na brak odpowiedzi na
    pismo, inne?

    Bartłomiej Czerkun
    r...@a...pl
    tel./fax 68/374-39-91
    507029916
    gg 1441667

  • 2. Data: 2004-05-04 19:03:48
    Temat: Re: egzekucja US i brak odpoweidzi na pismo
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Bartek_1978 wrote:

> [...]
    > parę miesięcy, choć otrzymałem zwrot nadpłaconej wierzytelności, brak
    > odpowiedzi wspomniane na pismo, nie mówiąc o odsetkach za nadpłatę i zwrotu

    rozumiem ze chcesz rozpoczac proces o ... dwudniowe odsetki oraz 6,50? :D

    > No i pytanie - gdzie mam skierować pismo, jaki organ teraz jest nadrzędny
    > dla komornika US, Izba Skarbowa, czy skarga do WSA na brak odpowiedzi na
    > pismo, inne?

    Oblicz te potworna kwote i wyślij do US wezwanie do zaplaty. Nastepnie
    przekaz sprawe do sadu.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-04 21:06:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Bartek_1978 wrote:

> [...]
    >+ konta, wpłaciłem dług. Za dwa dni US potrącił z tego rachunku tą samą
    >+ wierzytelność ponownie, oczywiście opłata pobrana bank 12 zł.

    Hm... na razie nikt się nie odzywa to "na sucho" wstęp: trzeba
    ustalić kto był "winien", widzę trzy możliwości razem z *potencjalnymi*
    "powodami winy" (nie znam procedury :]):
    - komornik ('miał powiadomić wierzyciela czyli US')
    - US ("skoro powierzył komornikowi to nie powinien egzekwować sam")
    - ty ("skoro zapłaciłeś powinieneś był powiadomić US bądź komornika,
    bądź też procedura wymagała wpłaty na inne konto")

    Może na początek ktoś skomentuje czy 3 wersja jest wykluczona ?

    A co do tego iż opłatę za *uzasadnioną* skargę (a dokładniej:
    niezwracanie tej opłaty) uważam za nieporozumienie to inna
    sprawa. Taki kraj... :[

    pozdrowienia, Gotfryd